نسخه چاپی

كاهش نرخ سود بانكی ضروری است

مدیرعامل بانك سرمایه گفت: نرخ سود سپرده‌های بانكی باید كاهش یابد و بهترین نرخ برای سال جاری 12 درصد است.

به گزارش نما به نقل از دنیای اقتصاد:علیرضا حیدرآبادی‌پور در حاشیه مراسم افتتاح شعبه خیابان شهید فیاضی (فرشته) بانک سرمایه با تاکید بر اینکه کاهش نرخ سود موجب سرریز منابع سرگردان به بخش‌های تولیدی و کارخانه‌ها می‌شود، افزود: افرادی که دارای منابع هستند با کاهش نرخ سود، منابع خود را به بخش‌های تولیدی در بازار سرمایه منتقل می‌کنند و باعث رونق تولید خواهند شد و شرکت‌ها به سمت بازسازی و توسعه خواهند رفت.

وی با تاکید بر اینکه هزینه خدمات و تولیدات داخلی در برخی موارد بالاتر از کالاهای مشابه خارجی است، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های جدید باعث بازسازی و ورود فناوری‌های جدید و ماشین‌آلات نو خواهد شد تا به این وسیله تولیدات داخلی قابل رقابت با کالاهای خارجی شود. مدیرعامل بانک سرمایه تصریح کرد: کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی در داخل کشور باعث کاهش فاصله با نرخ‌های خارج از کشور خواهد شد.

حیدرآبادی‌پور با تاکید براینکه عقد مشارکت در سال جاری از اولویت‌ها و اهداف بانک سرمایه خواهد بود، افزود: عقد مشارکت در عقود اسلامی بر مبنای نظارت بر مصرف تسهیلات است و سمت‌وسوی تسهیلات را در سررسید مشخص می‌کند.

وی در مراسم افتتاح شعبه فرشته این بانک با بیان اینکه این شعبه در دو محور اصلی گشایش می‌یابد، گفت: این شعبه با اختیارات کامل در دو بخش ارزی و ریالی در خدمت هموطنان ما در شمال شهر تهران خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از خدمات مورد نظر، اعتبارات اسنادی خارجی است، افزود: در حال حاضر بانک سرمایه با هفت کشور آسیایی و چهار کارگزاری اروپایی مراودات مالی دارد و می‌تواند نیازهای واحدهای تولیدی به مراودات مالی بین‌المللی را برطرف کند.

وی ادامه داد: هند، ترکیه، کره جنوبی، تایوان، اسپانیا، سوئد و بلژیک از جمله کشورهای طرف قرارداد با بانک سرمایه هستند و اخیرا بانک مسقط عمان نیز با این بانک همکاری می‌کند.

مدیرعامل بانک سرمایه با تاکید بر اینکه در اعتبارات اسنادی ریالی نیز بین خریداران و فروشندگان کالاها و خدمات رابط خواهیم بود، گفت: این بانک تسهیل‌کننده مبادلات تجاری مشتریان خواهد بود.

حیدرآبادی‌پور تصریح کرد: بانک سرمایه به واسطه روح مشارکت که یکی از عقود اسلامی است، در سال جاری با تاکید بر این هدف خدمات خود را ارائه می‌دهد و درخصوص تجهیز منابع بانک نیز این آمادگی را دارد تا در راستای واسطه‌گری وجوه خدماتش را ارائه دهد.

انتقال عمده حساب‌های فرهنگیان تا آذرماه

در حاشیه مراسم نیز بهمن خادم، عضو هیات‌مدیره بانک در پاسخ به این سوال که بانک سرمایه چه برنامه‌ای برای انتقال حساب‌های فرهنگیان به این بانک دارد، اظهار کرد: حدود 49 درصد از سهام بانک در اختیار صندوق ذخیره فرهنگیان است و فرهنگیان تربیت‌کننده نیروهای اقتصادی جامعه هستند.

وی ادامه داد: براین اساس مذاکراتی با مسوولان صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته که مقرر شده تا قبل از آذرماه عمده حساب‌های فرهنگیان به بانک سرمایه انتقال یابد.

وی انضباط مالی را هدف اصلی بانک سرمایه در سال جاری اعلام کرد و گفت: حمایت از سپرده‌گذاران و سهامداران، مشارکت در بخش‌های اشتغال‌زا و تولیدی، کمک به بخش صادرات، جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد تعامل بین دانشگاه و صنعت که خروجی آن منجر به رونق اقتصادی و افزایش رفاه جامعه خواهد شد نیز از دیگر برنامه‌های بانک در سال جاری خواهد بود.

۱۳۹۵/۲/۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...