نسخه چاپی

استمداد دانشجویان بورسیه از رئیس دیوان عدالت اداری

جمعی از دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه طی نامه‌ای به رئیس دیوان عدالت اداری از وی برای حل مشكلات خود استمداد خواستند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، جمعی از دانشجویان و دانش‌آموختگان بورسیه طی نامه‌ای به حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری از وی برای حل مشکلات خود استمداد خواستند.

این دانشجویان در ابتدای نامه خود ضمن عرض تبریک به مناسبت مسئولیت جدید وی در نهاد انقلابی دیوان عدالت اداری، آوردند: مناسب دیدیم مطالبی را درباره یکی از پرونده‌های مهم که دیوان با آن در ارتباط است، یعنی پرونده بورسیه های مظلوم، به استحضار برسانیم. پیش از این ریاست محترم سابق جناب حجت الاسلام و المسلمین منتظری بارها در اظهار نظرهای مختلف بر مظلوم واقع شدن دانشجویان بورسیه و ضرورت رسیدگی بی طرفانه به دادخواهی آنان تاکید نموده اند.

این دانشجویان ادامه دادند: اخیرا اعلام شده است که حدود 13 پرونده بورسیه از طرف وزارت علوم به دیوان جهت بررسی ارسال شده است. بنابراین لازم است نکاتی به عرض حضرتعالی رسانده شود. قبل از هر چیز باید گفت که موضوع این پرونده مستقیما از طرف مقام معظم رهبری مورد اشاره واقع شده است که نشان از اهمیت آن دارد و دستور مقام عظمای ولایت در این خصوص به ریاست محترم قوه قضائیه نیز شاهدی بر این اهمیت است. پس تمام هم و غم قوه قضاییه باید در راستای اجرای منویات معظم له در این پرونده قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: همان گونه که مستحضرید در این پرونده، نزدیک به 3770 نفر دانشجو و فارغ التحصیل نخبه دوره دکترا بلاتکلیف و سرگردان آینده خود شده اند. از دو منظر ایراد افترا و تهمت از سوی مسئولان وزارت علوم و نیز عدم رعایت تمام حقوق مادی و معنوی ناشی از تعهدات دولت جمهوری اسلامی به دانشجویان بورسیه، شکایات انبوهی تحویل قوه قضائیه شده است.

دانشجویان بورسیه در ادامه این نامه آوردند: در ماه‌های پایانی سال 1393 جمع زیادی از دانشجویان بورسیه، شکایات خود را که حاوی لایحه و حدود 100 صفحه مستندات قانونی است، تسلیم دیوان نمودند. حال جای سوال است عدد 13 پرونده از کجا آمده است؟ آمار واقعی دانشجویان بورسیه حدودا 3770 نفر، با مشکلات عدیده است، نه 13 نفر. پیش از این برخی مسئولان وزارت علوم همواره تلاش داشته اند با عددسازی کاذب افکار عمومی و نهادهای نظارتی را فریب دهند.

این دانشجویان ادامه دادند: ما دانشجویان درخواست داریم به طریقی که در ذیل پیشنهاد خواهیم داد به شکایات ما رسیدگی شود نه آن گونه که بانیان این ماجرای غیرقانونی در صدد کانالیزه کردن آن هستند. شکایت ما، به احقاق تمام حقوق قانونی ما اعم از انجام جایابی، لغو عدم نیازهای غیرقانونی و دستوری صادر شده، تضمین استخدام پس از فارغ التحصیلی به عنوان هیات علمی وزارت علوم، پرداخت مقرری و عذرخواهی رسمی وزارت علوم از دانشجویان بورسیه و خانواده های آنان بر می گردد که متاسفانه وزارت علوم با اغراض خاص سیاسی، آنها لگد مال کرده است. گفتنی است حقوق مذکور دقیقا رویه جاری در طول سه دهه گذشته بوده و هیچ حق اضافه ای از سوی دانشجویان مظلوم مطالبه نشده است.

دانشجویان بورسیه خطاب به بهرامی آوردند: بنا به توضیحات فوق، از حضرتعالی درخواست داریم، یا به شکایات ثبت شده در دیوان از سوی دانشجویان در یکسال گذشته رسیدگی شود یا دیوان طی یک فراخوان آمادگی خود را برای ثبت شکایت جدید اعلام نماید و این شکایات را رسیدگی نماید. بدیهی است ما دانشجویان هیچ گونه کوتاهی در امر احقاق خود را نپذیرفته و از شما به عنوان امین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دیوان عدالت اداری، در این دادخواهی، استمداد می‌طلبیم.

۱۳۹۵/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...