نسخه چاپی

اوباما:

پوتین اشتباه می‌كند، ناتو تهدیدی برای روسیه نیست

رئیس جمهور آمریكا مدعی شد: سازمان پیمان آتلانتیك شمالی و هماهنگی این كشور با اتحادیه اروپا، تهدیدی برای قدرت روسیه نیست.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، روز دوشنبه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس، اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هنوز به طور کامل اندیشه اروپای متحد را باور ندارد.


وی افزود: که ولادیمیر پوتین همچنان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) ،اتحادیه اروپا و وحدت دو سوی اقیانوس اطلس را تهدیدی برای قدرت روسیه می داند.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اضافه کرد:" من فکر می کنم که ولادیمیر پوتین در این باره اشتباه می کند. من به او گفته ام که همکاری یک اروپای متحد و قوی با یک روسیه قدرتمند که درهای خود را به روی خارج بازگذاشته باشد، بهترین راه حل است. با این حال به نظر می رسد که پوتین هنوز کاملا در این زمینه متقاعد نشده است."

اوباما در این مصاحبه که در آلمان ضبط شده است، به بحران آوارگان نیز که اروپا را تحت تاثیر قرار داده است اشاره کرد و گفت:" من به متحدان آمریکا در اروپا گفته ام که بحران آوارگان فقط به اروپا مربوط نمی شود بلکه ما نیز درگیر آن هستیم."

وی گفت:" در بحران آوارگان مهمترین و راهبردی ترین مسئله از نظر من، فشاری است که این بحران بر سیاست های اروپا وارد می کند. باید ببینیم که این بحران تا چه حد منجر به رشد ملی گرایی افراطی می شود و تا چه اندازه وحدت اروپا را دچار تزلزل می کند و اختلافاتی به وجود می آورد که برخی افراد مثل پوتین بتوانند از آن بهره برداری کنند."

باراک اوباما این سخنان را در آخرین ساعات سفر خود به اروپا به شبکه سی بی اس گفت. اوباما در دیدار با رهبران اروپایی از آنها خواست در برابر بحران اقتصادی، بحران آوارگان و تهدیدهای گروه تروریستی داعش با یکدیگر متحد شوند.

بخشهایی از مصاحبه اوباما با سی بی اس روز دوشنبه در مطبوعات منتشر شد، اما کل این مصاحبه قرار است روز سه شنبه پخش شود.

۱۳۹۵/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...