نسخه چاپی

«علیرضا مشایخی» آلبوم «بوف‌كور» را منتشر كرد

7 اردیبهشت, 1395 موسیقی ایرانیان آلبوم های جدید, اخبار, تازه ترین آلبوم های دستگاهی ایران، مقامی و كلاسیك, دستگاهی ایران، مقامی و كلاسیك, شهر خبر ۰

به گزارش نما علیرضا مشایخی از آهنگسازان پیشکسوت موسیقی کلاسیک و مدرن ایران، آلبوم موسیقی «بوف‌کور» را با رهبری ارکستر فرهاد مشکات، منتشر کرد.

به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»،قطعه‌های آلبوم «بوف کور» را «سمفونی شماره ۳» (اپوس ۷۶)، «دائمی» (برای ۱۵ ساز زهی، اپوس ۳۳) و «باله بوف کور» (اپوس ۱۶) تشکیل می‌دهد. «سمفونی شماره ۳» در سه موومان اجرا شده که در مجموع حدود ۱۷ دقیقه به طول می انجامد. در توضیح این سمفونی این عبارت آمده است: «یک سمفونی از مد افتاده برای کامپیوتر.»

قطعه های آلبوم «بوف کور» را نوازندگان ارکستر سمفونیک تهران، به رهبری «فرهاد مشکات» اجرا کرده اند. «علیرضا مشایخی» از شناخته شده ترین آهنگسازان موسیقی معاصر است که پیش از این آلبوم هایی چون «موسیقی نو در ایران»، «متاایکس» و «سونات های ویلون» را منتشر کرده است.

علیرضا مشایخی از آهنگ‌سازان ایرانی و متولد بیستم بهمن ۱۳۱۸ در تهران است. مشایخی در «وین» و «اوترخت» هلند به تحصیل پرداخت و با حوزه‌های موسیقی معاصر و سبک‌های نوین آشنا شد.نخستین اساتید او در ایران «دکتر لطف‌الله مفخم پایان»،«حسین ناصحی»و«افلیا کمباجیان» بودند.او پس از به پایان رساندن دورهٔ آهنگ‌سازی در آکادمی موسیقی وین،برای ادامه تحصیل و پژوهش در زمینه موسیقی الکترونیک به اوترخت در هلند رفت و در آنجا در کلاس‌های «گوتفرید میشائیل کونیگ» از پایه‌گذاران انستیتو زونولوگی هلند شرکت جست.

او در مدت پانزده سال اقامتش در هلند اقدام به فعالیت‌های گسترده آهنگ‌سازی و پژوهشی نمود و در آنجا بود که اساس موسیقی چندفرهنگی را پی‌ریزی کرد.آثار وی بیش از چهل سال است که در داخل و خارج از ایران اجرا می‌شوند.

علاقه مندان برای تهیه آلبوم موسیقی «بوف‌کور» به صورت نسخه اصلی میتوانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر از طریق سایت «بییپ تونز beeptunes.com» نیز به صورت دیجیتال قابل خریداری و دانلود قانونی است.

۱۳۹۵/۲/۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...