نسخه چاپی

لغو مجوز ۲۰ نشریه غیرفعال در استان قزوین

عکس خبري -لغو مجوز ?? نشريه غيرفعال در استان قزوين

معاون فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: از ابتدای امسال تاكنون مجوز ۲۰ نشریه غیرفعال بر اساس ماده ۱۶ قانون مطبوعات در این استان لغو شده است.

به گزارش نما و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، محمد رستمی با بیان اینکه ما به دنبال لغو مجوز نشریات نیستیم بلکه تلاش ما در راستای تداوم انتشار آنهاست، افزود: این نشریات در استان به دلیل نداشتن فعالیت در جهت اجرای قانون و ساماندهی مطبوعات لغو مجوز شدند.

وی اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۶ قانون مطبوعات، صاحب امتیاز موظف است ظرف ۶ ماه پس از صدور پروانه، نشریه مربوطه را منتشر کند و در غیر این صورت با یک بار اخطار کتبی‌ و دادن فرصت ۱۵ روزه مجدد، در صورت عدم عذر موجه اعتبار پروانه از بین می‌رود.

رستمی اضافه کرد: عدم انتشار منظم نشریه در یک سال نیز اگر بدون عذر موجه باشد، موجب لغو پروانه خواهد شد.

این مسئول با اشاره به فعالیت ۵۶ نشریه محلی و ۵۶ نشریه سراسری در استان قزوین، تصریح کرد: هزینه‌هایی که امروز برای چاپ یک نشریه وجود دارد بسیار بالاست و گرانی کاغذ، زینک و چاپ در یک سال گذشته، اقتصاد رسانه‌ها و مطبوعات استان و کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: نشریاتی که امسال در استان اعتبار پروانه انتشار آنها باطل شده؛ مشمول ماده ۱۶ قانون مطبوعات بودند که به دلیل منتشر نشدن مجوز آنها لغو شده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین با اشاره به متضرر شدن اصحاب رسانه با شیوع کرونا افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سامانه‌ای برای ثبت‌نام و گزارش خسارات وارد شده توسط صنوف مختلف فرهنگی و هنری اعلام کرد که طی آن پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و رسانه مکتوب استان ثبت نام کردند.

رستمی اضافه کرد: اصحاب فرهنگ و هنر استان قزوین ۳۱ میلیارد تومان درخواست تسهیلات داده اند که از این میزان ۲۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین تمام رسانه‌های مکتوب که دچار خسارت شده بودند ۱۶ میلیون تومان تسهیلات گرفتند و خبرنگاران فعال و متقاضی در رسانه‌ها نیز هرکدام ۶ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.

استان قزوین دارای ۵۶ نشریه استانی، ۶۵ نشریه سراسری و ۱۶ خبرگزاری فعال است.

۱۳۹۹/۷/۲۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...