نسخه چاپی

سخنان علامه مصباح یزدی در دیدار خلیفه ارامنه تهران

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مصیبت اصلی ادیان الهی را شرك در عقیده دانست و گفت: روابط میان اسلام و مسیحیت باید تقویت شود تا بتوانیم در راستای رسیدن به اهداف مشترك اقدامات مطلوبی را انجام دهیم.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی ظهر امروز در دیدار با اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال که در سالن جلسات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) انجام شد، با تاکید بر اینکه مسلمانان واقعی، مسیحیان و ادیان مختلف را دوست دارند، اظهار کرد: قرآن کریم اوصاف زیبایی را از مسیحیان بیان کرده که این اوصاف از گذشته تاکنون در میان آنها دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش ناهنجاری‌های اخلاقی در کشورهای مختلف به مشکلی برای اسلام، مسیحیت و ادیان مختلف تبدیل شده است، اضافه کرد: این مشکلات فرهنگی می‌تواند آسیب‌های جدی به دین بزند و اندیشه‌های انسانی را نابود کند؛ اگر اخلاق مبتنی بر عقاید محکم نباشد نمی‌تواند موجب پیشرفت جامعه شود به همین علت اخلاق باید مبتنی بر عقاید محکم و قوی باشد.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) مصیبت اصلی ادیان الهی را شرک در عقیده دانست و تصریح کرد: روابط میان اسلام و مسیحیت باید تقویت شود تا بتوانیم در راستای رسیدن به اهداف مشترک اقدامات مطلوبی را انجام دهیم.

علامه مصباح یزدی خاطرنشان کرد: حوزه‌ علمیه قبل از انقلاب اسلامی با مشکلات بسیاری مواجه بود، اما اکنون به برکت انقلاب توانسته به جایگاه‌های مطلوبی در عرصه‌های مختلف برسد و گفتمان تعامل میان ادیان الهی را توسعه دهد.

۱۳۹۵/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...