نسخه چاپی

تولید داروی فاكتور 8 ایرانی

مدیرعامل كانون هموفیلی كشور از تولید داروی فاكتور 8 ایرانی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، احمد قویدل در سفر به زاهدان و در حاشیه همایش تجلیل از تلاش‌های مادران دارای فرزند هموفیلی، گفت: گسترده شدن تولید داروهای هموفیلی با توجه به اینکه این داروها از منابع انسانی تولید نمی شود گام مهمی در افزایش تولید و دسترسی به آن است.

وی با اشاره به اینکه این دارو تا پیش از این از منابع انسانی و توسط معدودی از کشورهای اروپایی انجام می‎شد ادامه داد: تولید فاکتور نوترکیب راه را برای تولید کننده هموار کرده به گونه‎ای که تولید فاکتور 7 از 3 سال پیش آغاز شده است.

مدیرعامل کانون هموفیلی کشور افزود: با این اقدام و با تکیه بر تمامی توانمندی‎های میهنی، جمهوری اسلامی ایران دومین تولید کننده فاکتور 7 جهان است.

قویدل همچنین به رونمایی از داروی فاکتور 8 همزمان با روز جهانی هموفیلی امسال اشاره کرد و گفت: فاکتور 8 به عنوان دومین داروی انعقادی نوترکیب در کشور عرضه می‎شود که با تولید آن 2 برابر میزان مصرف فعلی کشور دارو تولید و عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه پژوهشگران دنیا در راستای افزایش نیمه عمر دارو از 8 ساعت به 72 ساعت و سپس یک ماه در حال تلاش هستند، تصریح کرد: در صورت موفقیت، این انقلابی در راستای کاهش آلام بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده خواهد بود چرا که یک بیمار برای جلوگیری از خونریزی، شاید هر روز بسته به نوع خونریزی نیازمند چندین دفعه تزریق فاکتور باشد که با این دستاورد می‌توان دفعات تزریق را کاهش داد.

۱۳۹۵/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...