نسخه چاپی

روسیه: رهگیری هواپیمای آمریكایی مطابق با قوانین بین‌المللی انجام شده است

وزارت دفاع روسیه در واكنش به اظهارات اخیر مقامات پنتاگون مبنی بر افزایش تنش‌ها میان مسكو و واشنگتن به دنبال رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریكایی توسط جنگنده روسی تأكید كرد كه این اقدام كاملا در تطابق با قوانین بین‌المللی انجام شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا توسط جنگنده روسی کاملا در تطابق با قوانین بین‌المللی بوده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه به ادعای مقامات پنتاگون مبنی بر اینکه جنگنده روسی به اصطلاح رهگیری «خطرناکی» را انجام داده است واکنش نشان داد و گفت که همه پروازهای هواپیماهای روسی مطابق با قوانین و مقررات بین‌المللی صورت می‌پذیرد.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: «همه پروازهای جنگنده‌های روسی در تطابق کامل با مقررات بین‌المللی در زمینه استفاده از حریم هوایی انجام می‌شود».

بنا بر این گزارش، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اوایل ماه جاری میلادی یک جنگنده سوخو-27 روسی را متهم کرد که در فاصله بسیار نزدیک از هواپیمای جاسوسی آمریکایی که در دریای بالتیک مشغول عملیات بوده، پرواز کرده است. وزارت دفاع روسیه انجام این عملیات را تأیید کرده اما هرگونه اقدام غیرقانونی و بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی را رد کرده است.

«دیوید وست‌اور» سخنگوی فرماندهی نیروهای آمریکایی در اروپا روز جمعه اعلام کرده بود که روسیه «یک رهگیری هوایی غیرحرفه‌ای و غیرایمن» از یک هواپیمای جاسوسی «آر سی-135» آمریکایی بر فراز دریای بالتیک انجام داده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه تأکید کرد: ما باید به این مسئله نیز توجه داشته باشیم که هواپیمای جاسوسی «آرسی-135 یو» آمریکایی سعی داشته به مرز روسیه نزدیک شود در حالی فرستنده رادیویی خود را نیز در تمام مدت خاموش کرده بود. بنابراین، نیروهای پدافند هوایی ما جنگنده سوخو-27 را به منظور شناسایی هواپیما و تشخیص شماره ثبت شده روی دم هواپیمای آمریکایی به پرواز درآوردند.

۱۳۹۵/۲/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...