نسخه چاپی

بالا رفتن سن ازدواج نگران‌كننده است

معاون سیاسی‌ ـ امنیتی استاندار گیلان گفت: بالا رفتن سن ازدواج و نبود اشتغال از جمله نگرانی‌های جامعه به‌ویژه در روستاها است.

به گزارش نما به نقل از فارس از رشت، محمد احمدی‌پور عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بانوان در استانداری گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگروه تخصصی بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند، افزود: زنان بر نیمه دیگر جامعه تاثیر می‌گذارند و در سال‌های اخیر توانمندی زنان بالا رفته است.

معاون سیاسی‌ ـ امنیتی استاندار گیلان با اشاره به اینکه نسبت به افزایش توانمندی زنان پذیرش جامعه از آنها بالا نرفته است، تصریح کرد: این موضوع از جمله مواردی است که کار را سخت می‌کند.

این مسئول ادامه داد: در جامعه با واقعیت تغییر الگوی زندگی مواجه هستیم و یکی از این تغییرات در جامعه امروزه زندگی مشترک افراد بدون سیر مراحل قانونی با یکدیگر است.

احمدی‌پور، طلاق عاطفی را معضل جامعه امروز خواند و خاطرنشان کرد: طلاق عاطفی به عنوان یک پدیده خاص در جامعه وجود دارد و یکی از مشکلات، بحث طلاق آسان است و زوجین به‌راحتی طلاق را می‌پذیرند و به آن تمایل پیدا می‌کنند.

وی، بالا رفتن سن ازدواج و نبود اشتغال را از دیگر نگرانی‌های جامعه دانست و یادآور شد: در روستاها سن ازدواج بالا رفته و این موضوع به دلیل کوچ پسرهای روستایی به شهرها برای اشتغال است.

این مسئول با اشاره به اینکه جای یک صندوق توسعه روستایی در بخش زنان خالی است، متذکر شد: مشکلات مذکور وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند و باید با توجه به آسیب‌ها به کار کارشناسی بپردازیم.

معاون سیاسی‌ ـ امنیتی استاندار گیلان، نقش خانواده‌ها در آسیب‌شناسی معضلات را مهم دانست و یادآور شد: کسب درآمد و اشتغال می‌تواند بخش عظیمی از مشکلات را برطرف کند.

۱۳۹۵/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...