نسخه چاپی

مجوز جدید وزارت دادگستری سعودی به زنان!

وزارت دادگستری عربستان سعودی دوشنبه اعلام كرد زنان سعودی از این پس می توانند رونوشت سند ازدواجشان را نزد خود نگه دارند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، وزارت دادگستری عربستان سعودی دوشنبه اعلام کرد زنان سعودی از این پس می توانند رونوشت سند ازدواجشان را نزد خود نگه دارند.


در عربستان سعودی جایی که زنان از حقوق بسیار کمی برخوردارند، تا کنون سند ازدواج فقط می توانست در دست مردان باشد.

بر اساس حکمی که دوشنبه از سوی ولید الصمعانی وزیر دادگستری عربستان سعودی منتشر شد، افرادی که قراردادهای ازدواج را در عربستان سعودی به ثبت می رسانند باید یک رونوشت آن را به زن بدهند تا او بتواند از حقوق خود و مفاد مندرج در این سند آگاهی پیدا کند.

وزارت دادگستری عربستان سعودی در بیانیه‌ای که در خبرگزاری رسمی این کشور «واس» منتشر شد، اعلام کرد: «این تصمیم با هدف حمایت از حقوق زنان گرفته شده است.»

وزارت دادگستری عربستان سعودی افزود در این تصمیم همچنین نیاز احتمالی زنان به این سند در دادگاه‌ها در صورت اختلاف با شوهر در نظر گرفته شده است.

عربستان سعودی، تنها کشور جهان است که در آن رانندگی برای زنان ممنوع است.

زنان سعودی همچنین برای سر کار رفتن، مسافرت یا ازدواج به موافقت مردی که قیومت آنها را برعهده دارد، نیاز دارند.

محمد بن سلمان پسر پادشاه عربستان اواخر آوریل در جمع خبرنگاران اعلام کرد تصمیم گیری در مورد اینکه زنان در آینده اجازه رانندگی داشته باشند به جامعه عربستان برمی گردد نه به دولت.

وی گفت: «تا به امروز، جامعه متقاعد نشده است اما ما بر این امر تأکید می کنیم که تصمیم گیری (در خصوص رانندگی زنان) به جامعه بر می گردد.»

۱۳۹۵/۲/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...