نسخه چاپی

تور 13 میلیونی دانشگاه تهران برای دانشجویان

عکس خبري -تور 13 ميليوني دانشگاه تهران براي دانشجويان

داستان دنباله دار سوء استفاده از نام دانشگاه تهران برای برگزاری تورهای مسافرتی همچنان در برخی از دانشكده های این دانشگاه ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، از گوشه کنار دانشگاه های کشور شنیده می شود برخی افراد سودجو برگزار کننده تورهای مسافرتی، اقدام به نصب پوستر های تبلیغاتی خود بدون مجوز و هماهنگی روابط عمومی دانشگاه ها کرده اند.


تورهایی برای سرکیسه کردن دانشجویان!
اگر به برخی از دانشگاهها از جمله تهران سری بزنیم، مشاهده می کنیم در تابلو اعلانات پوسترهایی با هدف کلاهبرداری از دانشجویان جوان دیده می شود که تنها برای سرکیسه کردن آنان چنین اعلامیه های منتشر می شود؛ در واقع از هیچ سفری هم خبری نیست.


تور 13 میلیونی دانشگاه تهران برای دانشجویان


تبلیغات بی مجوز سفرهای خارجی در دانشگاه مادر کشور
چندی پیش خبری از برگزاری تورهای مسافرتی خارج از کشور در داخل دانشگاه تهران منتشر شد. با پیگیری های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، برگزاری این سفرها از سوی معاون فرهنگی این دانشگاه تکذیب شد.
دو هفته بعد، عکسهایی در اختیار باشگاه خبرنگاران جوان قرار گرفت که نشان می دهد ادامه تبلیغ این تورهای بی مجوز و بی نام و نشان همچنان در یکی از دانشکده های دانشگاه تهران ادامه دارد و ظاهرا مسئولان دانشکده هم از این موضوع بی خبر هستند!


منشا تور غیرمجاز لو رفت
خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان به عنوان یک دانشجو با شماره تماسی که روی این پوستر تبلیغاتی درج شده بود تماس گرفت.
مسئول برگزارکننده این تورها اعلام کرد که دانشجویان با خانواده هایشان می توانند با پرداخت مبلغ 13 میلیون تومان برای هر نفر در این تور 14 روزه که از 31 تیر تا 13 مرداد برگزار می شود، شرکت کنند.
به گفته وی، این تور با هماهنگی کانون فارغ التحصیلان دانشکده هنر دانشگاه تهران برگزار می شود و هیچ ارتباطی به دانشگاه تهران ندارد چون مجوزی از سوی دانشگاه برای این تور صادر نشده است.
وی تاکید کرد که شرایط برگزاری این تور تنها مختص دانشجویان دانشگاه تهران است که اتفاقا با استقبال خوبی هم روبرو شد.


اظهارات معاون فرهنگی دانشگاه تهران
به منظور پاسخگویی به ابهاماتی که در این خصوص ایجاد شد، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران برای دومین بار طی گفتگویی با باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره با بیان توضیحاتی، اظهار داشت: برخی آژانس های مسافرتی از شرکت های خصوصی هستند که هیچ ارتباطی به دانشگاه ندارند؛ این شرکت ها اقدام به برگزاری تورهای مسافرتی در داخل دانشگاه می کنند که این تورها هیچ ارتباطی به دانشگاه ندارد.
وی ادامه داد: این شرکت ها خودشان اقدام به برگزاری تورهای مسافرتی می کنند که در واقع زیر نظر دانشگاه نیستند.
سرسنگی در خصوص نصب پوستر های تبلیغاتی در دانشگاه تهران، تاکید کرد: هر گونه اطلاعیه یا پوستری که بدون مجوز و تایید دانشگاه تهران در دانشکده ها نصب شود، غیرقانونی است و هیچ فردی اجازه نصب این پوسترها را ندارد. به محض رویت این اقدام به جمع آوری این اطلاعیه ها می کنیم.


تور 13 میلیونی دانشگاه تهران برای دانشجویان


این مقام مسئول خاطر نشان کرد:دانشگاه تهران به هیچ عنوان تور مسافرتی به اروپا ندارد و اگر هم توری برگزار شود باید مجوز معاونت فرهنگی دانشگاه را داشته باشد.


ترویج ضد ارزشها به جای ارزشها؟
این روزها از گوشه و کنار دانشگاهها خبرهایی مبنی بر برخی اقدامات غیرقانونی از جمله اردوهای مختلط یا اعزام دانشجویان به سفرهای خارج از کشور شنیده می شود. هر چند بعد از انتشار این اخبار، مسئولان بلافاصله از ترفند نخ نما شده " تکذیب "استفاده می کنند، باید گفت در جهت ایستادگی کشور، دانشگاههای ما مملو از اقدامات فرهنگی و علمی باشند اما متاسفانه شنیده ها حاکی از ترویج ضد ارزشها به جای تبلیغ ارزشهای فرهنگی است.


یک سوال باقی می ماند
در این جا یک سوال مطرح می شود. اگر دانشگاه ها مجوزی برای برگزاری این سفرهای خارجی صادر نمی کنند پس چگونه و از کجا و توسط چه گروهی این پوسترها به دانشگاه راه می یابند؟
سوال جالب اینجاست مگر می شود مسئولان در راهروی دانشکده قدم نزنند و این تبلیغات را مشاهده نکنند؟


برگزاری تورهای خارجی مغایر با شعار امسال
مسئله ی دیگر که باید ذهن مسئولان فرهنگی و علمی کشور را درگیر کند، برخورد با هر گونه تبلیغ برای برگزاری اردوهای خارجی دانشجویی است مگر اینکه وجه آموزشی داشته باشد. جا خوش کردن آزادانه این پوسترها بر دیوار برخی دانشگاهها علاوه بر اینکه مغایر با شعار اقتصاد مقاومتی است مانع استفاده جوانان از سرمایه های تفریحی داخل کشور می شود.

۱۳۹۵/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...