نسخه چاپی

هزینه جراحی اسیدپاشی رایگان شد

رئیس انجمن جراحان پلاستیك و ترمیم از فوق تخصصی جراحان پلاستیك ایران از نگرفتن هزینه جراحی عمل اسیدپاشی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، سیدابوالحسن امامی در نشست خبری برگزاری کنگره سالیانه انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی (20 تا 24 اردیبهشت) درباره یک تصمیم مهم این انجمن اظهار داشت: در جلسه‌ای که با همکاران فوق‌تخصص جراحی پلاستیک داشتیم به این توافق رسیدیم تا هزینه جراحی قربانیان اسیدپاشی گرفته نشود و آنها به صورت رایگان جراحی شوند.

وی با اشاره به اینکه بنگلادش بیشترین آمار اسیدپاشی را به خود اختصاص داده است گفت: در قبل از انقلاب اسیدپاشی داشتیم که برخورد شدیدی با آن شد و این معضل به فراموشی سپرده شد تا اینکه حادثه اسیدپاشی برای فائزه و فتانه پیش آمد که رسانه‌ها به آن پرداخته و آمار اسیدپاشی به قدری زیاد شد.

امامی با بیان اینکه متأسفانه غالب قربانیان اسیدپاشی دختران دم بخت نیز هستند افزود: در انجمن جراحان پلاستیک که حدود 300 جراح فوق‌تخصص پلاستیک هستند بر آن شدیم که هزینه جراحی این قربانیان گرفته نشود و فقط هزینه بیمارستان از آنها گرفته شود.

وی با تشریح روند ارتقای جراحی پلاستیک در ایران در انتقادی به روند کتاب کالیفرنیا (کتاب تعرفه‌گذاری) خاطرنشان کرد:‌در یک دوره‌ای در زمینه تعرفه‌های این کتاب اعمال نفوذ شد و نظم و تعرفه‌ها به هم خورد و امروز نیز شاهد آن هستیم که سوختگی به عنوان یک معضل بزرگ سلامت شناخته می‌شود و با وجود آنکه تعرفه‌های آن ارتقا یافته است ولی هنوز به نقطه ایده‌آل نرسیده است.

۱۳۹۵/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...