نسخه چاپی

نباید اختیار ۲۹۰ نماینده را به ۱۲، ۱۳ نفر واگذار كنیم

رئیس كمیسیون اصل ۹۰ گفت: درست نیست كه اختیار تصمیم گیری ۲۹۰ نماینده را به دست ۱۲، ۱۳ نفر بسپاریم. طرح عملیاتی كردن نظام بانكداری كشور دارای ابهامات بسیار است.

به گزارش نما به نقل از دانشجو محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مردم همدان و فاملین در مجلس شو رای اسلامی در صحن علنی امروز در مخالفت با اصل 85 کردن طرح نظام عملیات بانکی گفت: اعضای کمیسیون اقتصادی در خصوص طرح نظام عملیاتی کردن بانک کشور کاری نکرده اند و تنها 4، 5 نفر از عزیزان این کمیسیون اقداماتی را انجام داده اند.



وی ادامه داد: نمایندگان عنایت داشته باشند که قانون بانکداری ما یک قانون مادر است و همه جامعه با آن درگیر هستند چه آنهایی که می خواهند وام کم از بانک بگیرند چه بنگاه های بزرگ اقتصادی که می خواهند جهت تجهیز منابع و اموال خود از بانک وام بگیرند.



پورمختار در ادامه به آزمایشی بودن قانون نظام عملیاتی کردن بانکی کشور پس از تصویب اشاره کرد و گفت: این طرح اگر تصویب شود قانون آزمایشی است و این قانون آزمایشی نگرانی ها را ایجاد می کند چرا که ممکن است پس از آزمایش یا در حین اجرا قانون عوض شود.



رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: طرح عملیاتی کردن نظام بانکی کشور به هیچ وجه پاسخگوی مشکلات نظام بانکی کشور نیست و مشکل نظام بانکی را حل نمی کند.



پورمختار در ادامه به موضوعات موجود در طرح اشاره کرد و گفت: از نظر ماهیتی موضوعاتی دارای ابهام هستند نه تنها مشکلات را حل نمی کنند بلکه مشکل زا نیز خواهند بود و ممکن است همه مردم یا برخی از آنها از تصویب این قانون ناراضی باشند.



وی ادامه داد: کمیسیون ها در طی دو هفته آینده تشکیل نمی شوند و این طرح ضرورت ندارد که با این اوصاف در کمیسیون تصویب شود چرا که برای تصویب نیاز به حضور دو سوم از اعضای کمیسیون دارد و اگر این دو سوم نیز حضور داشته باشند تنها نظام بانکی با 13 رای می خواهد به تصویب کمیسیون برسد و آیا درست است که اختیار 290 نماینده مجلس را در اختیار 12، 13 نفر بگذاریم.



وی در ادامه به مشکلات نظام بانکداری کشور اشاره کرد و گفت: ما باید در یک زمان مشخص و بیشتری نظام بانکداری کشور را بررسی و برای آن تصمیم بگیریم نباید به دنبال تشویش اذهان باشیم مجلس دهم نیز افراد قابل نظری را دارند و آنها نیز به دنبال این هستند که مشکلات کشور را برطرف کنند.


۱۳۹۵/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...