نسخه چاپی

جوابیه شهرداری تهران به «شرق»

در پی انتشار گزارشی در روزنامه «شرق» در رابطه با ضیافت شهردار تهران برای نمایندگان مجلس نهم، مركز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران جوابیه‌ای را جهت روشن‌شدن اذهان عمومی منتشر كرد.

به گزارش نما به نقل از نامه‌نیوز، در پی انتشار گزارشی در روزنامه «شرق» در رابطه با ضیافت شهردار تهران برای نمایندگان مجلس نهم، مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران جوابیه‌ای را جهت روشن‌شدن اذهان عمومی منتشر کرد. عطف به مطلب درج‌شده در صفحه اول روزنامه «شرق» شماره ٢٥٧٨ روز دوشنبه ٢٠/٢/١٣٩٤، تحت عنوان «بفرمایید شام»، توضیحاتی برای روشن‌شدن موضوع ارائه می‌شود:

١- این اولین‌بار نیست که نمایندگان مجلس شورای اسلامی میهمان شهرداری تهران هستند بلکه در ادوار گذشته نیز هم در ابتدا و هم انتهای دوره‌های مجلس این مراسم برگزار شده است. هدف اصلی از برگزاری این جلسات را تقدیر و تشکر از همکاری نمایندگان مجلس با مدیریت شهری و انتقال دغدغه‌های شهرداری تهران در حوزه قانون‌گذاری خصوصا لایحه برنامه ششم توسعه اعلام کرد. بیش از ١٥٠ نفر از نمایندگان و خانواده‌های آنان دعوت شهرداری تهران را اجابت کردند و برنامه‌ها نیز به مناسبت ایام شعبانیه و ولادت امامان معصوم (ع)، فرهنگی- مذهبی بوده است و تنها سخنرانان جلسه نیز نایب‌رئیس محترم مجلس آقای مهندس باهنر و شهردار محترم تهران آقای دکتر قالیباف بودند که متن سخنرانی آنان در رسانه‌ها منتشر شده است و در اختیار همگان است. رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران آقای مهندس چمران نیز از ابتدا تا انتهای برنامه حضور داشتند و مراسم با پذیرایی شام از نمایندگان و خانواده‌هایشان پایان پذیرفت.

٢- در طول دوران مجلس نهم، شهرداری تهران و نمایندگان مجلس تعاملات سطح‌بالایی را در زمینه مسائل موجود در پایتخت ازجمله مدیریت شهری داشته‌اند. در این راستا، شهردار تهران و مسئولان شهری همواره بر این باور بوده‌اند که تعامل و همکاری با نمایندگان پارلمان می‌تواند منجر به هرچه بهترشدن وضعیت اداره شهر و همچنین حل‌وفصل مشکلات و چالش‌های شهر تهران به‌عنوان پایتخت جمهوری اسلامی شود.

٣- شهرداری تهران بر این باور است که تعامل و همکاری با مجلس شورای اسلامی فارغ از اینکه پارلمانی با اکثریت اصولگرا باشد یا اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا، می‌تواند به حل مشکلات و چالش‌های موجود در شهر بینجامد، به‌همین‌دلیل نیز درصدد است تا جلسات و نشست‌هایی را با منتخبان مجلس دهم داشته و نقطه‌نظرات آنها و وجوه مختلف مدنظر برای همکاری را به صورت مشترک مورد بحث و بررسی قرار دهد.

٤- نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که شهرداری تهران طی سال‌های اخیر ثابت کرده است که به‌دور از جنجال‌های سیاسی، تنها در تلاش است تا منافع شهر و شهروندان را در اولویت قرار دهد. هرچند شهرداری تهران به‌عنوان نهادی اجرائی برای نگاه‌داشت شهر و حل‌وفصل چالش‌های موجود دچار محدودیت‌های مالی بوده اما این مسئله هیچ‌گاه باعث نشده است تا مجموعه مدیریت شهری با سوءاستفاده از این موضوع، حل مشکلات شهروندان را معطل نگه دارد. علاوه‌براین شهرداری تهران طی مدت اخیر هرگز به‌دنبال این امر نبوده است تا با رسانه‌ای‌کردن یا بزرگ‌نمایی چالش‌های موجود در شهر تهران به‌دنبال چالش‌آفرینی برای دولت و سایر ارگان‌ها باشد، بلکه تلاش کرده است تا با وجود تمامی محدودیت‌ها، اقداماتی را انجام دهد که موجبات رضایت شهروندان تهرانی را فراهم کند.

٥- شهرداری تهران به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان شهری در کلان‌شهر تهران هرچند در برخی از موارد با محدودیت‌هایی در زمینه اختیارات روبه‌رو بوده است اما بااین‌حال تلاش کرده که تا حد امکان چالش‌های موجود در شهر نتواند زندگی شهروندان را بیش از حد تحت‌تأثیر قرار دهد. شاهد این امر را می‌توان در این موضوع دید که مجموعه مدیریت شهری طی سال‌های اخیر و با وجود محدودیت‌هایی نظیر تحریم‌های بین‌المللی علیه دولت و ملت، سعی کرده است تا خللی در اداره امور شهر به وجود نیاید.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...