نسخه چاپی

اسرائیل، نیروهای اماراتی را آموزش می‌دهد

یك وبگاه عربی افشا كرد كه افسران رژیم صهیونیستی آموزش نیروهای یگان مبارزه با تروریسم امارات را برعهده دارند.

به گزارش نما به نقل از مشرق، عادی‌سازی روابط حکام عربی حوزه خلیج فارس و رژیم صهیونیستی تنها مناسبات دیپلماتیک و عرصه سیاسی را شامل نمی‌شود، بلکه این پروژه تمام حوزه‌ها در همه سطوح را در بر می‌گیرد.

در این راستا، وبگاه عربی «پانوراما» به نقل از آنچه آن را منابع ویژه عنوان کرده، نوشت: نیروهای یگان مبارزه با تروریسم امارات عربی متحده به دست افسران رژیم صهیونیستی آموزش می‌بینند.

به گفته این منابع تعدادی از افسران نیروهای ویژه اسرائیل که مسئول تأمین امنیت این رژیم هستند، 25 مارس سال‌جاری میلادی برای برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه برای نیروهای اماراتی وارد این کشور شدند.

منبع مذکور خاطر نشان می‌کند: افسران اسرائیلی برای بالا بردن و بهبود عملکرد نیروهای یگان مبارزه با تروریسم امارات، دوره‌های آموزشی یک ماهه‌ای را در این کشور دایر کردند.

این منبع تصریح می‌کند: مهمترین دلیل برگزاری این دوره آموزشی این بود که حاکمان امارات اعتقاد دارند، احتمالات بسیاری وجود که امنیت کشور در معرض تهدید جدی قرار گیرد و «داعش» اولین تهدید در این زمینه است.

به گفته این منبع احتمال اقدام داعش به حملات تروریستی، موجب شده، نگرانی و وحشت بر امارات سایه بیفکند و مسئولان این کشور تلاش دارند، با دایر کردن چنین دوره‌های آموزشی و برگزاری رزمایش‌های مشترک با اسرائیل با تهدیدات احتمالی به بهترین شکل برخورد کنند.

برگزاری چنین دوره‌های آموزشی و حضور نظامیان رژیم صهیونیستی موضوع تازه‌ای نیست، پیش از امارات نیز اخباری مبنی بر برگزاری دوره‌های مشابه توسط برخی از کشورهای عربی مانند عربستان سعودی منتشر شده بود.

روند عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات از سال 2009 شروع شده است که با بازگشایی دفتر نمایندگی اسرائیل در ابوظبی به اوج خود رسید.

«ابراهیم یسری»، دیپلمات سابق مصری تصریح می‌کند: رابطه شخصی محکمی بین «عبدالله بن زاید»، وزیر خارجه امارات و «زیپی لیونی»، وزیر خارجه سابق اسرائیل وجود دارد و اینکه در یکی از دیدارهای محرمانه آن دو، «شیمون پرز»، رئیس سابق رژیم صهیونیستی نیز حضور داشته است.

عادی سازی روابط بین دو طرف اماراتی و صهیونیستی سال‌ها پیش آغاز شده است. ابو ظبی در سال 2009 به یک بازیکن تنیس اسرائیلی اجازه داد تا در مسابقات ابوظبی شرکت کند و پرچم رژیم صهیونیستی برای اولین بار در نشست آژانس انرژی‌های تجدیدپذیر در حضور مسئولان صهیونیستی برافراشته شد تا رهاورد آن دیدار رسمی مسئولان صهیونیستی از امارات در اوایل سال 2010 باشد.

در ادامه و در دسامبر 2010 یک گروه توریستی صهیونیستی به امارات سفر کرد. ژانویه سال 2014 وزیر انرژی اسرائیل «سیلوان شالوم» از امارات دیدن کرد و دسامبر همین سال خط هوایی محرمانه و ویژه بین ابو ظبی و تل‌آویو راه‌اندازی و قراردادی امنیتی – نظامی بین امارات و یک شرکت صهیونیستی امضا شد که به موجب آن تامین امنیت مراکز و تاسیسات حساس و راهبردی این کشور از جمله پالایشگاه‌ها و میدان‌های نفتی به صهیونیست‌ها سپرده می‌شد.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...