نسخه چاپی

اعلام میزان گردش مالی مواد مخدر در ایران

قائم مقام دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به گردش مالی 600 میلیارد دلاری مواد مخدر در دنیا، گفت: گردش مالی قاچاقچیان در ایران 3 میلیارد دلار است.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، علیرضا جزینی قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در اختتامیه چهارمین جشنواره اعتیاد و رسانه، به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در مورد موضوع اعتیاد اشاره کرد و گفت:‌ ایشان علاوه بر ابلاغ 11 سیاست در حوزه مواد مخدر در سال 85، برای برنامه ششم توسعه نیز تأکید کردند که میزان اعتیاد به مواد مخدر باید تا پایان این برنامه، 25 درصد کاهش یابد.

وی گردش مالی تجارت مواد مخدر در دنیا را سالانه 600 میلیارد دلار دانست و گفت: این مبلغ در ایران 3 میلیارد دلار است بنابراین طبیعی است که قاچاقچیان دست بردار نباشند و مدام فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

جزینی با هشدار نسبت به صنعتی شدن مواد مخدر، یادآور شد: 540 نوع ماده مخدر صنعتی توسط سازمان ملل گزارش شده است و سال گذشته 220 کارگاه تولید شیشه در ایران منهدم و 2 تن شیشه کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال 70 تن مواد مخدر کشف شده است و در مجموع سراسر کشور 790 هزار نفر هم اکنون تحت درمان هستند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اعتیاد 3 درصد جامعه از میان 15 تا 65 ساله‌ها گفت: سالانه بیش از 30 تن دارو در حوزه درمان مواد مخدر مصرف می‌شود و بیش از 10 هزار میلیارد تومان به کشور خسارت وارد می‌شود.

وی با انتقاد از بانوانی که آرایشگاه‌ها را با داروخانه اشتباه می‌گیرند، گفت: چرا برخی از آنها باید قرص لاغری خود را که حاوی آمفتامین و متامفتامین است از آرایشگاه‌ها تهیه کنند؟

جزینی با اشاره به فوت 3 هزار نفر در سال بر اثر سوء مصرف مواد مخدر گفت: هر 8 ساعت یک نفر در کشور فوت می‌کند چرا که اکنون ناخالصی‌ها در مواد مخدر افزوده شده و به تبع آن مرگ و میر نیز افزایش یافته است.

وی با انتقاد از کسانی که معتقدند ستاد مبارزه با مواد مخدر نباید آمار مربوط به اعتیاد را منتشر کند، گفت: ما در جهت جریان‌سازی و حساس نمودن خانواده‌ها اعلام می‌کنیم که یک درصد دانش‌آموزان مصرف‌کننده مواد هستند و مادری که تصور می‌کند وسیله‌ای که فرزند او حمل می‌کند، لوله آزمایشگاهی است، بداند که اشتباه کرده چرا که آن وسیله هایپ است.

جزینی در پایان با بیان اینکه 21 درصد جامعه کارگری و صنعتی کشور مصرف‌کننده مواد مخدر هستند، گفت: بدانید که 97 درصد جامعه ما پاک است و می‌توانیم از ظرفیت آنها برای ریشه‌کن کردن اعتیاد استفاده کنیم.

۱۳۹۵/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...