نسخه چاپی

نقالی و شاهنامه‌خوانی "سوگنامه باستان" اجرا می‌شود

نمایش «سوگنامه باستان» در روزهای 23 و 24 اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز بزرگداشت حكیم توس، فردوسی بزرگ، توسط داریوش نصیری در تالار محراب و تماشاخانه سنگلج اجرا می‌شود.

به گزارش نما به نقل از میزان، داریوش نصیری در مقام نویسنده،كارگردان و نقال، نمایش «سوگنامه باستان» را با تكیه بر شیوه‌های نقالی و شاهنامه‌خوانی در روزهای پنجشنبه و جمعه، 23 و 24 اردیبهشت به مناسبت روز بزرگداشت حكیم توس، فردوسی بزرگ، در تالار محراب و تماشاخانه سنگلج به صحنه خواهد برد.

این نمایش پیش از این در جشنواره بین‌المللی تئاتر در كشور ارمنستان اجرا و موفق به كسب رتبه شده بود. «سوگنامه باستان» كه یکی از تراژدی‌های بزرگ شاهنامه و از داستان‌های زیبا و شگفت‌انگیز رستم پهلوان ایران‌زمین است، با شیوه نمایش‌های ایرانی به اجرا درمی‌آید.

نویسنده،كارگردان و نقال این اثر نمایشی داریوش نصیری است و دیگر عوامل اجرا عبارتند از: شهره زراعتیان (دستیار كارگردان و مدیر هماهنگی)، سینا نورایی (طراح پوستر و بروشور) و احمدرضا حجارزاده (مدیر روابط‌عمومی).

گفتنی است داریوش نصیری، مدرس و مدیر گروه رشته بازیگری در دانشگاه جامع علمی و كاربردی است و در كارنامه هنری خود سابقه كارگردانی، بازیگری و نویسندگی آثاری مانند موسیقی ـ نمایش «تراژدی رستم و سهراب»، قطعه اركسترال فتح، قطعه اركسترال ظهور، قوانین شهروندی، مجلس سهراب‌كُشی،گذشت، نام من ایران و موارد دیگری را ثبت كرده است. این هنرمند، دانشجوی نمونه كشوری در بخش فرهنگ و هنر طی سال‌های 89 و 92 0بوده كه موفق به دریافت لوح تقدیر از مقام ریاست‌جمهوری شده است. از دیگر افتخارات او می‌توان به دریافت جوایز متعدد بازیگری، نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی نظیر جشنواره تئاتر تك‌نفره، جشنواره فیلمنامه‌نویسی دانشجویان كل كشور و جشنواره بین‌المللی تئاتر هایفست ارمنستان (2015 – 2014) اشاره كرد.

گفتنی است تماشای نمایش «سوگنامه تابستان» در روزهای یادشده رایگان و برای عموم دوست‌داران نقالی و شاهنامه‌خوانی آزاد خواهد بود. علاقه‌مندان می‌توانند روزهای پنجشنبه 23 اردیبهشت ساعت 20 به تالار محراب و جمعه 24 اردیبهشت ساعت 19 به تماشاخانه سنگلج مراجعه كنند

۱۳۹۵/۲/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...