نسخه چاپی

سانسور در مهد آزادی بیان!

در حالی كه آمریكایی ها مدعی آزادی بیان هستند، مقامات ایالت میسوری قانونی را برای محدود سازی دستیابی به فیلم های مربوط به خشونت نیروهای پلیس تصویب كردند.

به گزارش نما به نقل از جام نیـوز، خبرگزاری رویترز (Reuters) از تصویب قانونی جدید در ایالت میسوری آمریکا برای محدود سازی دستیابی به فیلم های مربوط به نیروهای پلیس خبر داد؛ ایالتی که بیشترین رنگین پوست در در خود دارد و در مقابل اکثر نیروهای امنیتی این ایالت را سفیدپوستان تشکیل می دهند.

خبری که با ظاهری ساده از مسئله ای آزاردهنده برای مقامات آمریکایی حکایت می کند؛ خشونت روزافزون نیروی ها امنیتی ایالات متحده آمریکا.

مسئله ای که به رغم شعارهای حقوق بشری و ژست های آزادی خواهی مقامات آمریکایی، آنها را مجبور کرده است حکم به محدود کردن آزادی اطلاعات و سانسور خبرها بدهند.

در کشوری که مدعی حقوق بشر و آزادی بیان در جهان است، سال هاست انتشار فیلم های خشونت وحشیانه پلیس این کشور علیه مردم و به خصوص اقلیت های نژادی و قومی، به معضلی بزرگ برای مقامات تبدیل شده است؛ فیلم هایی که انتشار آنها، موجی از اعتراضات گسترده مردمی را به همراه داشته است و حکایت از عدم رعایت حقوق بشر در مهد آزادی دارد!

به رغم وعده های همیشگی مقامات ایالات متحده برای مقابله با خشونت پلیس، نه تنها این خشونت ها کاهش نیافته بلکه غالبا پلیس هایی که دست به خشونت زده اند، در دادگاه ها تبرئه شده اند!

برای نمونه، کشته شدن یک جوان سیاه پوست توسط پلیس شهر فرگوسن در ایالت میسوری در سال 2014 با اعتراضات مردمی همراه شد؛ این اعتراضات به بسیاری از ایالت های آمریکا نیز کشیده شد اما بر اساس آمارها، در سال 2015 بیش از هزار شهروند آمریکایی به دست پلیس این کشور کشته شدند.

جالب اینجاست که حتی نصب دوربین های نظارتی بر روی ماشین ها و حتی یونیفورم نیروهای پلیس هم نتوانسته مانع خشونت پلیس های آمریکایی شود و به نظر می رسد باید مقامات این کشور فکری جدی تر برای از بین بردن "فرهنگ توحش و خشونت حاکم بر پلیس این کشور" بکنند.

۱۳۹۵/۲/۲۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...