نسخه چاپی

پدیده قاچاق و اقتصاد مقاومتی

شرق و غرب استان هرمزگان هر كدام با قابلیتهای خاص و بالقوه خود طرفیتهای ایجاد اشتغال را دارا هستند و فقط نیازمند فكر و اراده ای قوی و مدیریت مجربی است تا این سرمایه های مادی و معنوی سرگردان را در مجرای درستی هدایت كرده و خروجی مفید و سازنده ای باشد.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ بحث قاچاق از دیرباز در استانهای جنوبی کشور مطرح بوده و به نوعی آفتی برای اقتصاد و معاملات روزانه مردم این مناطق بوده است .تا جایی که در برهه از زمان شاهد درگیری های زیادی میان افراد به اصطلاح قاچاقی و نیروهای نظامی در سواحل و جزایر بودیم .


افرادی که به قولی خرده پا بوده و جنس اندکی ازجزایر وارد سرزمین مادری کرده و عده ای که تجار وبازرگانان خبره و عمده کاری بودند که کانتینر و کشتی را هم جابجا می کردند تا بارشان به سرمنزل مقصود در تهران یا سایر کلان شهرهای کشور برسد.

اما طی سالهای اخیر با تهمیداتی که اندیشیده شده این معضل تاحدی کمتر شده اما هنوز رگه هایی از قاچاق و قاچاقچیان در مرزهای جنوبی کشور دیده می شود .

قاچاق سوخت و کالا دو پدیده شومی است که در کنار معضل بیکاری و درآمدهای سرشار آن عده ای از جوانان را بسمت خود جذب کرده است ، جذابیتی کاذب و زودگذر توام با خطرات جانی بیشمار و … که درنهایت به اقتصاد کشور ضربات جبران ناپذیری هم وارد می نماید .

در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی نام گذاری شده است وقت اقدام و عملی است انقلابی و جهادی در جنوب کشور خصوصا جزایر است تا زمینه اشتغال پایدار و آبرومندی برای جوانان فراهم شده و دست قاچاقچیان بزرگ از مرزهای جنوبی و ساحل نشینان کوتاه شود .

مردم جنوب با تمام مشکلات و گرفتاریهایی که با آن دست بگریانند حاضرند شغل شرافتمندی را انتخاب کرده و برای معاش خانواده و روزی حلال در سخت ترین شرایط کار کنند. این جوانان فعال و توانمند فقر را با تمام وجودشان طی سالیان زیاد تجربه کرده اند وامروز وقت رهانیدن و رهیدن از فقر وبدبختی و گرفتاریهایی است که روی هم مانده است .

شرق و غرب استان هرمزگان هر کدام با قابلیتهای خاص و بالقوه خود طرفیتهای ایجاد اشتغال را دارا هستند و فقط نیازمند فکر و اراده ای قوی و مدیریت مجربی است تا این سرمایه های مادی و معنوی سرگردان را در مجرای درستی هدایت کرده و خروجی مفید و سازنده ای باشد.

کشاورزی و دامپروری استان به مدد خشک سالهای پی در پی روبه نابودی است و آب این گوهر گرانقدر کیمیای نایابی است که ساکنان جنوب کشور قدرش را به درستی نمی دانند .

طرحهای اقتصاد مقاومتی در قالب طرحهای زودبازده و کار آفرینی در کنار آموزشهای لازم و کاربردی به زنان و مردان بیکار و کسانی که درگیر قاچاق و تبعات شوم ومنفی آن هستند می تواند در این مقطع زمانی راهگشای بسیاری از مشکلات خانواده های جنوبی و دریانشینان باشد.

در پایان میتوان گفت: فرصتها و سرمایه های انسانی را قدربدانیم و زمینه های حضور و اشتغال را با دستان توانمند مان برای جویندگان کار فراهم کنیم .فردا خیلی دیر است.

۱۳۹۵/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...