نسخه چاپی

ایران ایر با ایرلاین خارجی شریك می‌شود

مدیرعامل شركت هواپیمایی ایران ایر درباره فروش سهام این ایرلاین در بازار سرمایه و بازارهای جهانی، گفت: منظور از این كه سهام ایران ایر در بازار جهانی به فروش برسد این است كه ایران ایر با یك ایرلاین خارجی شریك می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر درباره فروش سهام این ایرلاین در بازار سرمایه و بازارهای جهانی، گفت: منظور از این که سهام ایران ایر در بازار جهانی به فروش برسد این است که ایران ایر با یک ایرلاین خارجی شریک می‌شود.

فرهاد پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 100 درصد هما متعلق به دولت است، اظهار داشت: البته طبق قانون 5 درصد این شرکت در هر زمانی که واگذاری انجام شود به کارکنان ایران ایر تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: نظر دولت این است که شرکت هواپیمایی ایران ایر بازسازی ساختاری شود که یکی از موضوعات بازسازی، نوسازی ناوگان است و به طور قطع ناوگان ایران ایر باید نوسازی و توانمند شود که بتوان این شرکت را در وضعیت بهتری نسبت به حال واگذار کرد.

مدیرعامل ایران ایر گفت : پس از نوسازی، بخشی از این سهام از طریق بورس و یا بازار جهانی واگذار می شود.

وی در پاسخ در اینکه منظور از واگذاری در بازار خارجی چیست، گفت: به این معنا که یک شرکت هواپیمایی خارجی یک درصدی از سهام ایران ایر را خریداری کند و می‌توان گفت این کار در واقع شراکت است اما به این معنا که آن شرکت خارجی هم یک آورده قابل قبولی را بیاورد و در دارایی ایران ایر شریک شود.

پرورش افزود: این شرکت خارجی وقتی بخشی از سهام ایران ایر را بخرد، صاحب نظر در مجمع این شرکت خواهد شد.

مدیرعامل ایران ایر با بیان اینکه یکی از مقدمات شراکت ایران ایر با شرکت خارجی این است که نوسازی ناوگان در این شرکت هواپیمایی انجام شود که مراحل اولیه آن در حال انجام است و ممکن است این فرایند یک تا دو سال انجام شود، ادامه داد: یکی دیگر از شرایط بازسازی ساختاری برای فروش سهام هما تعیین تکلیف صندوق بازنشستگی این شرکت است. یکی از راهکارها این است که شرکت هواپیمایی هما آنقدر توانمد شود که بتواند این صندوق را در درون مجموعه نگه دارد.

وی افزود: البته یک راهکار دیگر این است که صندوق بازنشستگی ایران ایر به تامین اجتماعی واگذار شود که البته باید بهای آن پرداخته شود.

۱۳۹۵/۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...