نسخه چاپی

رئیس جمهوری قبلی آرژانتین تحت پیگرد قضایی قرار گرفت

عکس خبري - رئيس جمهوري قبلي آرژانتين تحت پيگرد قضايي قرار گرفت

رئیس جمهوری پیشین آرژانتین متهم شده است كه در ماه‌های پایانی مسئولیت خود به منافع اقتصادی این كشور لطمه زده است.

به گزارش نما، خبرگزاری دانشجو به نقل از رسانه‌های آرژانتین، یک قاضی فدرال آرژانتینی روز گذشته (جمعه) کریستینا فرناندز کرشنر رئیس جمهوری پیشین این کشور را متهم کرد در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری خود به منافع اقتصادی کشور لطمه وارد کرده است.



طبق پرونده‌ای که در این رابطه تهیه شده، بانک مرکزی آرژانتین در ماه‌های پایانی ریاست جمهوری کریستینا کرشنر با تغییر نرخ ارز زیان‌های سنگینی برای اقتصاد کشور به بار آورده است.



کرشنر طی سال‌های 2007 تا 2005 ریاست جمهوری آرژانتین را بر عهده داشت.



کلودیو بونادیو قاضی فدرال آرژانتینی اعلام کرد بدیهی است که عملیات بانک مرکزی برای تغییر نرخ ارز با دستور رئیس جمهوری وقت به وزیر اقتصاد خود صورت گرفته است. این قاضی آرژانتینی دستور داد دارایی‌های خانم کرشنر به ارزش پانزده میلیون پزو ( یک میلیون دلار) مسدود شود.



قاضی بونادیو همچنین دستور داد تدابیر مشابهی بر ضد آکسل کیسیلوف وزیر اقتصاد دولت کرشنر که از سال 2013 تا 2015 اقتصاد آرژانتین را هدایت می‌کرد و نیز آلخاندرو وانولی رئیس بانک مرکزی آرژانتین و دوازده عضو پیشین هیئت رئیسه این نهاد مالی به اجرا گذاشته شود.



این قاضی فدرال آرژانتین معتقد است کریستینا کرشنر با عملیات تغییر نرخ ارز در ماه‌های پایانی سال 2015 و کمی پیش از انتخاب مائوریسیو ماکری رئیس جمهور راست‌گرای جدید آرژانتین، لطمات زیادی به نظام مالی کشور وارد کرده است.



طبق اعلام دولت کنونی آرژانتین که در زمان شکل‌گیری این وقایع در جناح مخالف قرار داشت، عملیات تغییر نرخ ارز به دستور کریستینا کرشنر صدها میلیون دلار به سومین اقتصاد بزرگ آمریکای لاتین زیان وارد کرده است.

۱۳۹۵/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...