نسخه چاپی

فشارهای سیاسی، مانعی در بهبود روابط تهران-واشنگتن

مقام سابق دولت اوباما تاكید می كند كه توافق هسته ای ایران منجر به گسستی رادیكالی درباره سیاست های گذشته آمریكا و برخلاف مواضع مقامات كاخ سفید ایجاد كرد كه تاكید می كردند توافق هسته ای با ایران به روابط جدیدی میان ایران و آمریكا منجر نخواهد شد.

به گزارش نما، وب سایت آمریکایی کنسورتیوم نیوز نوشت:

با امضای توافق هسته ای، رئیس جمهوری آمریکا مسیرهای مختلفی را برای ارتباط با ایران باز کرد اما فشارهای سیاسی در واشنگتن از ایجاد تغییری اساسی در روابط ایران و آمریکا ممانعت کرد.

مقام سابق دولت اوباما تاکید می کند که توافق هسته ای ایران منجر به گسستی رادیکالی درباره سیاست های گذشته آمریکا و برخلاف مواضع مقامات کاخ سفید ایجاد کرد که تاکید می کردند توافق هسته ای با ایران به روابط جدیدی میان ایران و آمریکا منجر نخواهد شد.

جام لیمبرت، دیپلمات کهنه کار آمریکا که می تواند فارسی صحبت کند و در میان گروگان های سفارت آمریکا در تهران در سال 1979 بود و اکنون پرفسور مطالعات خاورمیانه در دانشگاه ناوال آمریکا، در این باره می نویسد: اگرچه مقامات هرگز آن را نخواهند پذیرفت اما یک تغییر قابل ملاحظه در روابط ایران و آمریکا ایجاد شده است و ما شاهد فعل و انفعالات مثبتی هستیم که تا چند سال پیش غیرقابل تصور بود.

لیمبرت با بیان اینکه آمریکا 34 سال است آماده گفت وگو با مقامات ایران است، گفت: حوادث کوچک میان دو کشور برخی اوقات به بحران های بزرگی تبدیل شد.

اکنون ما میبنیم که جان کری وزیر خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در ارتباط مداوم با یکدیگر هستند و به طور منظم با یکدیگر دیدار می کنند، موضوعی که فراتر از برنامه جامع اقدام مشترک است. علاوه بر آن دولت اوباما این ارتباطات را مثبت و سازنده خوانده است.

لیمبرت با بیان اینکه روشن است که تغییرات بسیاری ایجاد شده است، گفت: دولت های ایران و آمریکا همچنان می گوید که توافق هسته ای چیزی را تغییر نداده است و دو طرف همچنان دشمن قسم خورده یکدیگر هستند.

۱۳۹۵/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...