نسخه چاپی

ریاست افتتاحیه مجلس خبرگان دوره پنجم بر عهده كیست؟

مراسم افتتاحیه پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در چهارم خرداد ماه در ساختمان مجلس قدیم با حضور منتخبان ملت برگزار خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، مراسم افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری در چهارم خرداد در حالی برگزار خواهد شد که طبق ماده 14 قانون انتخابات خبرگان، جلسه افتتاحیه با تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز و سپس رئیس هیأت نظارت، از هیأت رئیسه سنی که قبلاً بر مبنای شناسنامه تعیین شده اند، دعوت می کند تا به جایگاه مخصوص روند و اداره جلسه را به عهده گیرند. طبق تبصره این ماده هیأت رئیسه سنی، مرکب است از رئیس، نایب رئیس از سالمندترین و دو منشی از جوانترین اعضای حاضر در جلسه که باید انتخابات هیات رئیسه دائم را برگزار کنند.

در میان راه یافتگان به پنجمین دوره مجلس خبرگان، آیت‌‌الله سید ابوالفضل میرمحمدی که از حوزه انتخابیه تهران به این مجلس راه‌یافته متولد سال 1302 هجری شمسی بوده و اکنون در سن 93 سالگی به عنوان مسن‌ترین نماینده و سید‌صدرالسادات حسینی 33 ساله از حوزه انتخابیه هرمزگان متولد سال 1363 ، جوان‌ترین عضو این مجلس است.


آیت‌الله ابراهیم حاج‌امینی دیگر نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان نیز 92سال سن دارد که بعد از آیت‌الله میرمحمدی مسن‌ترین فرد این مجلس شناخته می شود و احمد پروانی از حوزه انتخابیه گیلان با 34 سال بعد از سادات حسینی جوان‌ترین فرد این مجلس است.

به این ترتیب آیت‌الله میرمحمدی به عنوان رئیس، آیت‌الله امینی به عنوان نائب رئیس، سید صدر السادات حسینی و پروانی نیز به عنوان منشی، اداره افتتاحیه مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم را بر عهده خواهند داشت.

۱۳۹۵/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...