نسخه چاپی

مرثیه‌ای برای پاس، هلهله‌ای برای نفت

تیم فوتبال پاس همدان به لیگ 2 فوتبال كشورمان سقوط كرد.

به گزارش نما به نقل از میزان، پاس به لیگ 2 سقوط کرد! این خبری بود که روز گذشته و بعد از انجام هفته پایانی لیگ یک روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت. تیم دوست داشتنی پاس با آن همه افتخار و بزرگی حالا باید فصل آینده در لیگ 2 یه بهتر است بگوییم سطح 3 فوتبال ایران دست و پا بزند.

از روزی که پاس به همدان انتقال پیدا کرد تا سقوط به لیگ 2، 9 سال کذایی گذشت. واقعا در این سال‌ها چه به روز یکی از پر افتخارترین تیم‌های ایران آمد؟ چه شد که تیم بزرگ پاس به این روزگار دچار شد؟ چه کسی مسئول این فاجعه فوتبالی است؟ چه کسی امروز مانند سال 86 که پاس به همدان رفت سنگ پاس را به سینه می‌زند؟

در تمام این سال‌هایی که پاس «فرزند خوانده» فوتبال همدان بود، مثل یک کلاف سردرگم بین این مدیر و آن مدیر «پاس کاری» شد. چه آن زمان، چه حالا و چه هر وقت دیگر معلوم نشد و نمی‌شود که چرا پاس به همدان رفت تا در سرازیری سقوط قرار بگیرد؟

24 سال طول کشید تا پاس از قهرمانی آسیا به لیگ دو ایران برسد. چه شد که یکی از پر افتخارترین تیم‌های ایران به این روز دچار شد. هر چه اتفاقات این سال‌ها را مرور می‌کنیم به چیزی جز یک مرثیه تلخ برای پاس نمی‌رسیم.

* هلهله‌ای برای نفت و جنوب

روز گذشته و درست در شرایطی که در همدان پاسی‌ها عزای سقوط به لیگ دو را گرفته بودند، چند صد کیلومتر پایین‌تر به سمت جنوب و در ورزشگاه تختی آبادان هلهله‌ای برپا بود. تیم دوست داشتنی نفت آبادان با آن هواداران پر شور و دیوانه فوتبالش جشن صعود به لیگ برتر را گرفت. شاگردان دست نشان مازندرانی بار دیگر لیگ برتری شدند تا با آب و هوا و البته فوتبالی که بازی می‌کنند تنور لیگ را داغ کنند.

نفت بارها به لیگ برتر صعود کرده و به لیگ یک هم رفته اما هیچ‌وقت نه امتیازش واگذار شد و نه به فکر خرید امتیاز بود. نفت با شایستگی و توانایی‌های خودش لیگ برتری شد تا دوباره آبادان بوی فوتبال بگیرد.

حضور «صنعت» در لیگ برتر می‌تواند برای فوتبال ایران و خوزستان خوب باشد، تیمی که بیشتر با تکیه بر نیروی بومی‌اش لیگ برتری شد تا دوباره در آبادان هلهله برپا شود.

۱۳۹۵/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...