نسخه چاپی

درخواست دوستی در تلگرام با گوشی دزدی

فردی كه با سرقت گوشی یك خانم به شبكه اجتماعی "تلگرام" وی دست پیدا كرده بود شناسایی و توسط كارآگاهان پلیس فتا یزد دستگیر شد.

به گزارش نما چندی پیش بود که خانمی 24 ساله به این پلیس مراجعه و از سرقت گوشی تلفن همراهش و همچنین دسترسی سارق به شبکه اجتماعی تلفن همراه (تلگرام) وی طرح شکایت کرد.

شاکی در اظهاراتش به افسر تحقیق گفت: مدتی است که گوشی تلفن همراهم به سرقت رفته است و الان متوجه شدم سارق با هویت من وارد شبکه اجتماعی "تلگرام" شده و با دوستانم که اکثرا زن و کارمند شرکت هستند گفت و گو می کند."

سرهنگ رضایی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: تحقیقات کارآگاهان پلیس فتا نشان می داد که متهم پس از سرقت گوشی تلفن همراه، سیم کارت اصلی را از بین برده و با سیم کارت جدید و به نام شاکی اقدام به گفت و گو با مخاطبان وی که خانم هستند کرده و درخواست قرار ملاقات نیز داشته است. ماموران پلیس فتا با انجام مهندسی اجتماعی شبکه تلفن همراه، موفق شدند متهم را شناسایی و پس از کسب مجوز قضائی وی را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند. متهم به هویت "کامران .ب" که راننده اتوبوس شرکتی که شاکیه در آن کار می کرده است در اداره پلیس به سرقت تلفن همراه مالباخته و استفاده از شماره تلفن های داخل آن اعتراف کرد.

متهم به افسر پرونده گفت: "گوشی موردنظر را در زیر صندلی اتوبوس پیدا کردم و به جای بازگرداندن گوشی به صاحبش با استفاده از شماره های داخل گوشی به مخاطبان وی دسترسی پیدا کردم و با آنها ارتباط برقرار کردم.
شهروندان برای گوشی تلفن همراه خود رمز گذاشته و در صورت مفقودی، مراتب را به اطلاع واحد های ذیربط برسانند.

۱۳۹۵/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...