نسخه چاپی

برخورد شدید دولت با انتشاردهندگان پیامك قطع حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح

محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت امروز انتشار پیامك قطع حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح را محكوم كرد و آن را اقدامی ناشیانه و به قصد گروگانگیری مردم معرفی كرد و گفت دولت از این كار شكایت می كند.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، انتشار پیامک قطع حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح که با واکنش شدید مستمری بگیران این صندوق مواجه شده بود، توبیخ عاملان این اقدام از سوی دولت را در برداشت.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور درباره انتشار پیامک قطع حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح گفت: من بعد از خروج از دولت متوجه شدم این پیامک منتشر شده. متاسفانه این پیامک داده شد و خیلی هم مطلب نادرستی است و به دو جهت قابل پیگرد قانونی است. اولا دلهره و تشویقی در بین خانواده های بازنشستگان نیروهای مسلح به وجود آمد و این کار بسیاراشتباهی بود. حتی به صورت شخصی نیز به من منتقل کردند چرا قرار است به ما حقوق ندهند؟ حتی رسانه های خارجی نیز اینطور جمع بندی کردند که پول بازنشستگان به سوریه و جاهای دیگر می رود. این پیامک موجب رهن نیروهای ارزشی ما شد و اگر بگوییم این کار ناشیانه اقدام مجرمانه بود، بجاست. سازمان مدیریت و برنامه ریزی اقدامات قانونی را در این رابطه انجام می دهد. البته وزیر محترم دفاع نیز تشکر می کنم که امروز با من صحبت کرد و متاثر و متکدر از این اقدام بود و گفت برخوردهای تنبیهی درباره عاملان این کار انجام می شود.
او درباره منشا انتشار این اخبار گفت: این کار بسیار بی ربط بود. حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح از سوی صندوق بازنشستگان پرداخت می شود و دولت به صورت کمک، به این صندوق، وجوهی را می پردازد. این بسیار ناشیانه است که عده ای را تحریک کنیم تا اقدامی انجام شود. عزیزان ما در بخش بازنشستگان نیروهای مسلح طبق معمول پرداخت می شود ولی چون قانون بودجه به ما ابلاغ نشده، هنوز نمی توانیم افزایش حقوق امسال را اعمال کنیم. البته از ماه بعد که افزایش حقوق اعمال می شود، از اول فروردین افزایش را خواهیم داشت. ما نخواهیم گذاشت هیچ یک از کارمندان یا بازنشستگان اضطراب دریافت حقوق داشته باشند.
نوبخت در ادامه سخنانش گفت: سال گذشته صندوق بازنشستگی کشوری 22 هزار و 500 میلیارد تومان پرداختی داشت و صندوق بازنشستگی لشکری 14 هزار میلیارد تومان پرداختی داشت. دولت به صندوق بازنشستگی 15 هزار و 500 میلیارد تومان کمک کرد و باز هم 1550 میلیارد تومان به این صندوق کمک صورت گرفت. یعنی دولت 110 درصد کمک های خود را به این صندوق اختصاص داد. برای امسال نیز بخشی از هزینه این صندوق توسط دولت تامین شد و بخشی نیز از محل درآمد کارخانه های این صندوق باید تامین می شد. امسال نیز صندوق در نظر دارد سهم خود را برای پرداخت حقوق بازنشستگان پرداخت نکند. اینطور نخواهد بود و باید این صندوق، سهم خود را درباره حقوق بازنشستگان بدهد. ما متوجه شدیم که صندوق بازنشستگی قصد دارد سهم خود را نپردازد و این سهم را به عهده دولت بگذارد. این کار نادرست است و این که مردم را گروگان بگیرند و بگویند ما حقوق نمی دهیم، قابل تعقیب است. قطعا کسانی که این کار اشتباه را فراهم کردند، تنبیه می شوند.

۱۳۹۵/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...