نسخه چاپی

مراسم سوگند برای تعیین سرنوشت متهم

مردی كه به اتهام قتل خواهرزاده‌اش نزدیك به دو سال است در زندان به سر می‌برد، به دستور قاضی دادگاه تا زمان برگزاری مراسم قسامه - سوگند - با قرار وثیقه‌ای سنگین از زندان آزاد خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایران: مردی که به اتهام قتل خواهرزاده‌اش نزدیک به دو سال است در زندان به سر می‌برد، به دستور قاضی دادگاه تا زمان برگزاری مراسم قسامه - سوگند - با قرار وثیقه‌ای سنگین از زندان آزاد خواهد شد.

شهریور سال 93 در پی یک جدال خانوادگی و سنگ‌پرانی در یکی از خیابان‌های شهرری پسر 17 ساله‌ای به نام مجید جان سپرد.

این در حالی بود که مادر مجید، برادر 43 ساله‌اش محمد را عامل قتل این نوجوان معرفی کرد و او نیز به اتهام شرکت در قتل بازداشت شد.

محمد در بازجویی گفت: مادرم زندگی فقیرانه‌ای داشت. او در زمان حیاتش وصیت کرده بود بعد از مرگش اسباب و اثاث خانه‌اش را وقف کنیم. وقتی به خانه مادرم رفتم تا به وصیتش عمل کنم، خواهرم مانع شد و گفت اثاثیه متعلق به اوست.

آن شب خواهرم به همراه پسرهایش به در خانه‌مان آمدند و شیشه‌های پنجره را شکستند. وقتی از خانه بیرون آمدم، متوجه شدم خواهرزاده‌ام مجید با برادرم گلاویز شده‌اند. عده‌ای هم به طرف یکدیگر سنگ پرتاب می‌کردند. من هم سنگی پرتاب کردم اما می‌دانم که با سر مجید برخورد نکرد. باور کنید من قاتل نیستم.

در پایان دادرسی سه قاضی عالی‌رتبه با هم وارد شور شدند و تصمیم گرفتند برای اثبات این جنایت مراسم قسامه برگزار شود.

صبح دیروز متهم به قتل برای انجام مراسم در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران حضور یافت اما به دلیل اینکه اولیای دم نتوانستند 50 نفر را برای مراسم قسامه با خود به دادگاه بیاورند تا شهادت دهند که محمد قاتل است، دادگاه به وقت دیگری موکول شد.

اما بنا به تصمیم قاضی قرار است متهم به قتل با سپردن وثیقه سنگین تا زمان برگزاری مراسم قسامه که سه ماه دیگر انجام می‌شود، از زندان آزاد شود.

۱۳۹۵/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...