نسخه چاپی

برگزاری جلسه فدراسیون جهانی اسكی در ایران

عضو هیات رئیسه و رئیس كمیته توسعه فدراسیون جهانی اسكی(FIS) از برگزاری اردوهای مشترك اسكی‌بازان ایران و اروپایی خبر داد.

به گزارش نما به نقل از برنا، آلفونس هرمان در دیدار با مسئولان فدراسیون اسکی ایران با اشاره به شرایط مناسب پیست‌های اسکی ایران نسبت به برپایی اردوهای مشترک اسکی بازان ایران با اسکی‌بازان اروپایی ابراز تمایل کرد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای پیست‌های اسکی ایران می‌توانیم اردوهای مشترکی را با اسکی‌بازان اروپایی برگزار کنیم.

وی که سابقه ریاست فدراسیون اسکی آلمان را نیز در کارنامه دارد، اظهار داشت: من مذاکراتی را با فدراسیون اسکی آلمان انجام خواهم داد و برگزاری اردوی مشترک میان اسکی بازان ایران و آلمان را دستور کار قرار خواهیم داد.

عضو هیات رئیسه فدراسیون جهانی اسکی همچنین به لغو شدن رقابت‌های اسکی در طول سال گذشته در ایران اشاره کرد و گفت: متاسفانه رقابت‌های اسکی در طول سال گذشته در ایران برگزار نشد و به اسکی ایران لطمه وارد شد. این اتفاق همه ما را نگران کرده بود؛ البته فدراسیون جهانی به استقلال فدراسیون‌های کشورهای مختلف احترام می‌گذارد. خوشحالیم که در حال حاضر و در دوره فدراسیون جدید اسکی شاهد پایان یافتن اتفاقات اخیر هستیم و از شرایط آرام و رو به رشد اسکی ایران خرسندیم. برگزار کردن سه مسابقه اسکی فیز در مدت زمان یک ماه یک اتفاق ویژه برای اسکی ایران به شمار می‌آید که جای قدردانی دارد.

هرمان در ادامه به توسعه اسکی در ایران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه ایران جمعیت جوان زیادی در اختیار دارد در آینده‌ می‌تواند یکی از کشورهای مطرح جهان در عرصه اسکی باشد. باید بر روی سنین پایه در اسکی سرمایه‌گذاری ویژه‌ای شود تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر اسکی در ایران باشیم. متاسفانه در آلمان نسبت به ایران جمعیت جوان کم‌تری وجود دارد و جوان بودن جمعیت ایران یک اتفاق ویژه برای ورزش این کشور به شمار می‌آید.

رئیس کمیته توسعه فدراسیون جهانی اسکی خاطر نشان کرد: نکته مهم دیگر حمایت ویژه از اسکی توسط نهادهای دولتی است. اسکی رشته‌ای است که نیاز به حمایت ویژه‌ای دارد. مساله دیگر پرورش مربیان در این رشته است که به رشد و شکوفایی اسکی کمک می‌کند.

وی در پایان همچنین به برگزاری یکی از نشست‌های فدراسیون جهانی اسکی در ایران اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط ویژه‌ای که در پیست اسکی توچال در نزدیکی پایتخت ایران دیدم، تلاش می‌کنم تا یکی از جلسات کمیته توسعه فدراسیون جهانی را در این پیست برگزار کنیم. همچنین ایران می‌تواند میزبانی دیگر جلسات فدراسیون جهانی اسکی را بر عهده بگیرد.

۱۳۹۵/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...