نسخه چاپی

300 هزار رای تبریز باز شماری می‌شود

شورای نگهبان در بررسی صحت مرحله دوم انتخابات مجلس در 55 حوزه انتخابیه، صحت انتخابات در 52 حوزه را تأیید و انتخابات «بندر لنگه» را باطل كرد؛ برای نتایج انتخابات «اهر و هریس» نیز دستور تحقیق صادر و مقرر شد آرای «تبریز» نیز بازشماری شود.

به گزارش نما به نقل از فارس: دور دوم انتخابات مجلس دهم 10 اردیبهشت‌ماه در 55 حوزه انتخابیه برگزار شد تا در رقابت 136 کاندیدا، تکلیف 68 کرسی باقی مانده مجلس دهم مشخص شود.

شورای نگهبان تاکنون صحت مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در 52 حوزه انتخابیه را تأیید کرده است، اما در این میان صحت انتخابات در حوزه انتخابیه «بندر لنگه، بستک و پارسیان» به دلیل اثبات مخدوش بودن روند برگزاری انتخابات در این حوزه انتخابیه و همچنین اثبات تخلفات صورت گرفته، به تأیید شورای نگهبان نرسید و ابطال شد.

خالد زمزم‌‌نژاد در رقابت با احمد جباری از حوره انتخابیه «بندرلنگه، بستک و پارسیان» در دور انتخابات مجلس دهم حائز بیشترین آراء شده و رأی آورده بود.

همچنین شورای نگهبان به دلیل برخی گزارشات، دستور تحقیق از نتایج انتخابات حوزه انتخابیه «اهر و هریس» را صادر کرده و مقرر شده است برای بررسی دقیق‌تر نتایج انتخابات در این حوزه انتخابیه، بازرسان به اهر و هریس اعزام شوند.

بیت‌الله عبداللّهی کاندیدای اصلاح‌طلبان در رقابت با مهدی حسینیان کاندیدای اصولگرایان از حوزه انتخابیه «اهر و هریس» در دور انتخابات مجلس دهم حائز بیشترین آراء شده و رأی آورده بود.

دیگر حوزه انتخابیه‌ای که هنوز صحت انتخاباتش در دور دوم انتخابات مجلس دهم به تأیید شورای نگهبان نرسیده است، حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» است.

این حوزه انتخابیه دارای 4 نماینده در مجلس شورای اسلامی است که در دور اول انتخابات مجلس دهم که 7 اسفندماه در سراسر کشور برگزار شد، «محمدحسین فرهنگی» کاندیدای اصولگرایان، «شهاب‌الدین بی‌مقدار» و «زهرا ساعی» کاندیدای اصلاح‌طلبان موفق به کسب بیش از 25 درصد آرای صحیح مأخوذه شدند و به مجلس دهم راه یافتند.

اما در این میان تکلیف کرسی چهارم حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» مشخص نشد و «علیرضا منادی» کاندیدای مستقل و «محمداسماعیل سعیدی» کاندیدای اصولگرایان به دلیل کسب بالاترین آراء بین سایر داوطلبان به دور انتخابات مجلس راه یافتند تا تکلیف کرسی چهارم این حوزه انتخابیه با رقابت منادی و سعیدی در دور انتخابات مجلس مشخص شود.

پس از برگزاری مرحله انتخابات مجلس، اعلام شد «علیرضا منادی» حائز اکثریت نسبی آراء شده و در رقابت با «محمداسماعیل سعیدی» به مجلس دهم راه یافته است، اما مدتی بعد به دلیل برخی شکایات، شورای نگهبان دستور بازشماری 15 درصد آرای مأخوزه را صادر کرد که در بازشماری آراء، رأی «محمداسماعیل سعیدی» نسبت به «علیرضا منادی» بیشتر از تعداد آرای اعلامی قبل شد، به همین دلیل شورای نگهبان در جلسه روز چهارشنبه هفته گذشته خود 29 اردیبهشت‌ماه مجدداً دستور بازشماری 85 درصد مابقی آرای حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» را صادر کرده است.

محمداسماعیل سعیدی که هم‌اکنون نمایندگی مردم تبریز در مجلس نهم را نیز بر عهده دارد، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اعلام کرد روز دوشنبه این هفته سوم خردادماه بازشماری 85 درصد آرای باقیمانده حوزه انتخابیه «تبریز، آذرشهر و اسکو» آغاز می‌شود.

وی در همین زمینه توضیح داد: قرار است حدود 300 هزار رأی از 900 صندوق با حضور نماینده شورای نگهبان بازشماری شود که اگر در بازشماری باز هم رأی بنده بیشتر از آقای منادی باشد، بنده به مجلس دهم راه می‌یابم.

۱۳۹۵/۳/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...