نسخه چاپی

توضیحات دانشگاه تهران درباره عدم پذیرش دانشجو

معاون آموزشی دانشگاه تهران و رییس دانشكده معماری این دانشگاه در خصوص انتشار خبری مبنی بر عدم پذیرش دانشجو در برخی رشته‌های این دانشگاه و نگرانی دانشجویان از این امر توضیحاتی ارائه كردند.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز، دکتر حیدری،رییس دانشکده معماری دانشگاه تهران با تایید این خبر اظهار داشت: عدم پذیرش دانشجو در رشته های مدیریت پروژه و ساخت و بایونیک به این دلیل است که دانشگاه تهران تنها در صورتی در رشته‌ای دانشجو پذیرش می کند که مقتضیات و امکانات لازم آن رشته از جمله تعداد اساتید،فضای فیزیکی و امکانات مورد نیاز رشته و... فراهم باشد.

وی با تاکید بر اینکه عدم پذیرش دانشجو در یک رشته به معنی حذف آن رشته نیست،افزود: پذیرش دانشجو در رشته مذکور تنها به مدت یک سال متوقف شده تا امکانات لازم و در حد دانشجویان دانشگاه تهران فراهم شود. بنابراین باید گفت این توقف پذیرش، یکساله و با نگاه کیفی سازی انجام شده و به عنوان رییس دانشکده معماری دانشگاه تهران تاکید می کنم هدف این دانشگاه همواره حفظ کیفیت بوده تا دانشجویان با مدرکی که کسب می‌کنند، در مجامع مختلف سربلند باشند.

رییس دانشکده معماری دانشگاه تهران به این سؤال که چرا این دانشگاه قبل از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد عدم پذیرش دانشجو در رشته‌ های مذکور را اعلام نکرده است،پاسخ داد: دانشگاه تهران همان زمان که وزارت علوم از دانشگاه خواست تا ظرفیت‌های خود را اعلام کند، ظرفیت پذیرش خود را در همه رشته ها اعلام کرده است.

حیدری ادامه داد: البته در ابتدا قرار بود در رشته مطالعات معماری ایران نیز به دلیل نبود استاد، دانشجو پذیرش نشود، اما با افزوده شدن چند عضو هیات علمی به جمع ما، بلافاصله با ارسال نامه ای به معاون آموزشی دانشگاه اعلام کردیم در این رشته 12 دانشجو پذیرش خواهیم کرد.در واقع اگر امکانات فراهم شود،حتی در لحظه آخر هم آمادگی خود را برای پذیرش دانشجو اعلام خواهیم کرد.

دکتر حسین حسینی،معاون آموزشی دانشگاه تهران نیز در مورد عدم پذیرش دانشجو در برخی از رشته‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه تهران می‌تواند قبل از اعلام ظرفیت نهایی، میزان پذیرش دانشجو در رشته‌های مختلف را کاهش یا افزایش دهد. در این دانشگاه صدها رشته وجود دارد که ممکن است در برخی از این رشته‌ها بر حسب مورد و صلاح دید دانشگاه، دانشجو پذیرش نشود.

وی افزود:البته چنانچه دانشگاه در رشته‌ای تک پذیرنده باشد نمی تواند ظرفیت خود را تغییر دهد اما هنگامی که دانشگاه‌های دیگر در رشته‌ای دانشجو پذیرش می‌کنند دانشگاه تهران می تواند در این رشته‌ها دانشجو پذیرش نکند یا ظرفیت پذیرش را کاهش دهد.

پیش از این یکی از دانشجویان دانشگاه تهران درمورد عدم پذیرش دانشجو در برخی رشته‌های این دانشگاه و اعتراض دانشجویان گفته بود: حدود یک هفته بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد سال 95،خبری مبنی بر اینکه دانشگاه تهران قصد ندارد امسال در رشته‌های هنرهای ساخت،تکنولوژی،بایونیک و معماری داخلی دانشجو پذیرش کند، منتشر شد.

وی افزود:این خبر در ابتدا در حد شایعه بود و هیچ منبع رسمی نداشت اما سرانجام توسط یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران تایید شد. لذا دانشجویان ضمن اعتراض به عدم پذیرش دانشجو در رشته‌های مذکور،از دانشگاه درخواست دارند چنین تصمیماتی را زودتر و قبل از برگزاری آزمون اعلام کنند تا متقاضیان قادر به برنامه ریزی رای انتخاب رشته مورد نظر باشند. زیرا بسیاری از متقاضیان کنکور یک سال گذشته را صرف درس خواندن به منظور پذیرش در این رشته‌ها کرده‌اند.

۱۳۹۵/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...