نسخه چاپی

همایش بین‌المللی«حقوق زن در اسلام و غرب» در پاكستان برگزار می‌شود

همایش بین‌المللی «حقوق زن در اسلام و غرب» با مشاركت رایزنی فرهنگی كشورمان و دانشگاه فاطمه جناح پاكستان برگزار می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ شهاب‌الدین دارایی، رایزن فرهنگی ایران در پاکستان، با ثمینه امین قادر، رییس دانشگاه بانوان فاطمه جناح راولپندی، دیدار کرد.

در این دیدار که در حضور کمیل قزلباش، استاد زبان و ادبیات فارسی اعزامی از ایران و جمعی از رؤسای دانشکده‌ها و مسئولین دانشگاه فاطمه جناح برگزار شد، شهاب‌الدین دارایی، گفت: هدف از برگزاری این نشست، طرح دو موضوع بررسی تفاهم نامه پیشنهادی از سوی دانشگاه الزهراء (س) ایران و برگزاری همایش مشترک «حقوق زن در اسلام و غرب»، است.

وی افزود: دانشگاه الزهراء (س) برای همکاری‌های علمی، آموزشی و پژوهشی مشترک دانشگاه فاطمه جناح پاکستان اعلام آمادگی کرده است و متن پیشنهادی تفاهم‌نامه در صورت موافقت مسئولان دانشگاه فاطمه جناح، آماده امضای طرفین است.

دارایی ادامه داد: همچنین رایزنی فرهنگی ایران در پاکستان آماده است تا همایش مشترکی با عنوان «حقوق زن در اسلام و غرب» را با دانشگاه فاطمه جناح و در زمان مناسب مورد توافق، برگزار کند.

رایزن فرهنگی کشورمان گفت: پیشنهاد می‌شود؛ همانند سمینار مشترکی که رایزنی فرهنگی ایران با دانشگاه نومل داشته، این همایش در دو بخش «علمی و محتوایی» و «اجرایی» برنامه‌ریزی شود.

سپس ثمینه امین قادر، رییس دانشگاه فاطمه جناح، ضمن استقبال از پیشنهادات ارایه شده، تأکید کرد که این دانشگاه برای هر دو موضوع آمادگی خود را اعلام می‌کند.

وی گفت: در خصوص امضای تفاهم‌نامه مشترک، پس از مطالعه و بررسی، نتیجه را اعلام خواهیم کرد و برای تبادل هیأت علمی بین دو دانشگاه الزهرا (س) و دانشگاه فاطمه جناح هم پس از هماهنگی‌های لازم با دست‌اندرکاران و استادان و رؤسای دانشکده‌ها، موارد نهایی را اطلاع خواهیم داد.

رییس دانشگاه فاطمه جناح در ادامه گفت: از برگزاری مشترک همایش «حقوق زنان در اسلام و غرب» استقبال می‌کنیم. پیشنهاد ما هم این است که می‌توانیم این همایش را به صورت بین‌المللی و با حضور میهمانانی از کشورهای ایران، پاکستان، تاجیکستان و ترکمنستان، در ماه اکتبر آینده (آبان) در محل این دانشگاه برگزار کنیم.

۱۳۹۵/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...