نسخه چاپی

خواسته اسنودن از قانونگذاران آمریكایی

«ادوارد اسنودن» كارمند سابق سیا و پناهنده موقت در روسیه، خواستار حمایت از آشكارگران تخلف های سازمان های دولتی آمریكا در این كشور شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، اسنودن اعلام کرد که نظام دفاع از حقوق افشاگران تخلفات قانونی در آمریکا برای حمایت از این افراد باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.
به نوشته روزنامه روسی ایزوستیا، این کارمند سابق سیا در تازه ترین اظهار نظر خود همچنین بر ضرورت تجدیدنظر در حقوق افراد فاش کننده انجام موارد خلاف قانون سازمان های دولتی آمریکا تاکید کرد.
وی در این رابطه گفت: از افرادی که اطلاعات افشاکننده به کنگره آمریکا ارائه می کنند، باید دفاع شود در حالیکه نمی خواهند علیه سازمان هایی که قانون را نقض می کنند اقدام کنند و به همین دلیل این شرایط را باید تغییر داد.
به نوشته روزنامه روسی، اسنودن این سخنان را پس از آن بیان کرد که یک مقام سابق پنتاگون به نام «جان کرین» گفت، آشکار کنندگان تخلفات سازمان های آمریکایی پس از افشاگری فساد مالی و اقدامات خلاف قانون در ساختارهای حکومتی به دام می افتند.
اسنودن که سال 2013 از برنامه جهانی جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا حتی از مقام های بلندپایه کشورهای اروپایی همپیمان در ناتو پرده برداشت، برای گریز از قوانین این کشور که تحت تعقیب قرار گرفته است، پناهندگی موقت در روسیه را انتخاب کرد.

۱۳۹۵/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...