نسخه چاپی

عربستان بذر تروریسم در جهان می‌پاشد

قانونگذاران یكی از كمیته‌های مجلس نمایندگان آمریكا در خلال یك نشست استماع با حضور خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر از عربستان سعودی به دلیل تروریسم‌پروری در سطح جهان انتقاد كردند.

به گزارش نما به نقل از فارس، قانونگذاران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه با لحنی تند از حمایت عربستان سعودی از تروریسم در سطح جهان انتقاد کردند.

گزارش پایگاه «هیل» حاکی است انتقادات تند این قانونگذاران در خلال نشست کمیته فرعی «تروریسم، منع اشاعه و بازرگانی» از کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان می‌تواند نشانه‌ای از آمادگی آنها برای تصویب طرحی برای افشای نقش عربستان در حوادث 11 سپتامبر سال 2001 در هفته آینده باشد.

«تد پو»، نماینده جمهوری‌خواه در خلال این نشست گفت: «اگر نشان داده شود یک کشور خارجی - هر کشوری که باشد - از حمله تروریستی در خاک آمریکا حمایت کرده است، قربانیان و خانواده‌های آنها باید بتوانند آن کشور را تحت تعقیب قرار دهند، فرقی نمی‌کند که چه کسی است.»

«براد شرمن»، نماینده دموکرات گفت: «چیزی که من را نگران می‌کند این است که دولت سعودی به سمت ما می‌آید و می‌گوید که شما دوست ما هستید و باید از ما در برابر این قانون محافظت کنید و در همان حال، آنها هر روزه از مبلغان وهابی دفاع می‌کنند که نه تنها روش‌های مذهبی ارتدوکس بلکه، خشونت و قتل افراد مخالفشان را تبلیغ می‌کنند.»

وی افزود: «وقت آن است که عربستان شفافیت به خرج بدهد. آنها نمی‌توانند بگویند که از تروریسم حمایت نمی‌کنند؛ همه کاری که انها انجام می‌دهند این است که سالانه صدها میلیون دلار به کسانی می‌دهند که در سرتاسر جهان بذرهای تروریسم می‌پاشند.»

جلسه استماع مجلس نمایندگان که روز سه‌شنبه با حضور خانواده‌های قربانیان 11 سپتامبر برگزار می‌شد، اولین نشست این مجلس بعد از اقدام مجلس سنا در تصویب طرح شکایت از عربستان به دلیل حمایت از حملات 11 سپتامبر بود.

کاخ سفید گفته که این طرح را وتو خواهد کرد، اما به نوشته هیل، نمایندگان حاضر در جلسه کمیته فرعی مجلس نمایندگان، گفتند که برای تصویب طرح مورد نظر مصمم هستند و توجهی به تهدید کاخ سفید ندارند.

۱۳۹۵/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...