نسخه چاپی

اعلام آمادگی سازمان ملل برای گفتگو با داعش

به گزارش نما - ایرنا نوشت: رئیس کارگروه امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد گفت که این کارگروه آماده گفت و گو با همه طرف ها از جمله گروه تروریستی داعش است.

«یان اگلند» رئیس کارگروه امور انسان دوستانه سازمان ملل متحد گفت که این کارگروه آماده گفت و گو با همه طرف ها در مناطق مورد نزاع از جمله گروه تروریستی داعش برای کمک رسانی به افراد نیازمند و تحت محاصره است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اگلند که به عنوان مشاور 'استفان دی میستورا' فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه فعالیت می کند، در حاشیه نشست بشردوستانه در شهر استانبول عنوان کرد: نزدیک هفت میلیون شهروند تحت سلطه داعش قرار دارند و از 500 هزار نفر از آنها که در شهر فلوجه عراق زندگی می کنند، هیچ اطلاعی نداریم.

وی ادامه داد: اینکه برخی دولت ها و نهادهای سازمان ملل، برخی گروه ها را تروریستی بدانند، طبیعی است، ولی ما به عنوان موسسات امدادرسانی باید به تمام کسانی که در مناطق مورد نزاع زندگی می کنند، کمک کنیم.
رئیس کارگروه امور انسان دوستانه سازمان ملل در مورد شرایط سوریه گفت: شرایط انسانی در این کشور به علت ممانعت نیروهای دولت سوریه از ارسال کمک های انسانی به نیازمندان، روز به روز وخیم تر می شود.
نشست بشردوستانه سازمان ملل در استانبول با حضور بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و نمایندگان بیش از 60 کشور به منظور کمک مالی به حدود 60 میلیون آواره در سراسر جهان و کمک به 125 میلیون نفر نیازمند برگزار می شود.
در این نشست علاوه بر مقامات کشورهای مختلف، نمایندگانی از سازمان های غیر دولتی، رسانه ای، بخش خصوصی و نمایندگانی از مناطقی که از بحران ها تاثیر پذیرفته، حضور دارند.

۱۳۹۵/۳/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...