نسخه چاپی

وقوع یك قتل توسط چندافغانی،راز پرونده ربودن فوتبایست جوان را برملا كرد

به گزارش نما - ایران نوشت:مرداد سال 92پیکر بازیکن سابق تیم جوانان سایپا که در جریان یک آدم‌ربایی به قتل رسیده بود چهار روز بعد از گروگانگیری در چاهی حوالی کهریزک پیدا شد.

آدم‌ربایان در تماس با پدر امید دربندی در قبال آزادی پسرش 100 میلیون تومان پول خواسته بودند اما پس از کشف جسد امید تماس آدم‌ربایان نیز قطع شد.

در حالی که تحقیقات کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای کشف راز این جنایت و شناسایی متهم ادامه داشت آنها دریافتند آدم‌ربایان جنایتکار در هرات افغانستان مخفی شده‌اند. با گذشت 3 سال از این جنایت و در حالی که هیچ سرنخی از عاملان جنایت در دست نبود بازپرس پرونده با کشف یک تشابه بین صدای متهم این پرونده با یک افغان که به اتهام قتل پسر 27 ساله ای دستگیر شده بود احتمال داد وی در قتل امید نیز دخالت داشته باشد.بازپرس سعید احمدبیگی که رسیدگی به هر دو پرونده قتل را برعهده دارد در جریان رسیدگی به این پرونده دریافت سه مرد افغان به بهانه فروش سکه‌های عتیقه به یک پسر جوان او را به خانه ای کشانده و پس از قتل وی پول‌هایش را سرقت کرده‌اند.
بدین‌ترتیب با ردیابی‌های پلیس هر پنج متهم شناسایی و دستگیر شدند اما بازپرس در جریان بازجویی از متهمان افغان با توجه به پرونده آدم‌ربایی مرگبار امید دربندی که متهمان فراری آن‌نیز افغان بودند صدای ضبط شده تماس گیرنده را با پدر مقتول بار دیگر مورد بررسی قرار داد. بدین‌ترتیب مشخص شد صدای ضبط شده با صدای یکی از مردان افغان در پرونده سکه‌های تقلبی مرگبار شباهت بسیار دارد. به همین منظور دستور بررسی کارشناسانه صادر و مشخص شد صدای ضبط شده با صدای متهم افغان در تحقیقات کارشناسی، یکسان گزارش شده است. در حالی که متهم همچنان منکر شرکت در قتل امید است اما تحقیقات در این باره ادامه دارد.

۱۳۹۵/۳/۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...