نسخه چاپی

نیروهای ویژه ارتش پاكستان در رتبه چهارم دنیا

عکس خبري -نيروهاي ويژه ارتش پاکستان در رتبه چهارم دنيا

‌نیروهای ویژه ارتش پاكستان موسوم به «كی‌اس‌اس‌جی» یا نام مخفف «SSG»، چهارمین نیروی ویژه برتر جهان است.

به گزارش نما به نقل از فارس، نیروهای ویژه جایگاهی مهم در ساختار نظامی در هر کشور دارند و می‌توانند عاملی بازدارنده در مقابل تهدیدات احتمالی باشند.

«نیروهای ویژه» عنوان برترین واحدهای سازماندهی شده نظامی است که هر کشوری می‌تواند با آن قدرت خود را به رخ دیگر کشورها بکشاند. نام آن‌ها ترس بر اندام سربازان مخالفشان می‌اندازد و می‌تواند عاملی بازدارنده در مقابل تهدیدات احتمالی باشد.

«نیروهای ویژه» به‌طور کلی در عملیات‌هایی با اهداف استراتژیک و یا عملیات‌های سخت نجات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش اردو تایمز،‌نیروهای ویژه ارتش پاکستان موسوم به کی اس اس جی یا نام مخفف «SSG» چهارمین نیروی ویژه برتر جهان است.

به گزارش اردو تایمز،‌در بین 5 نیروی ویژه برتر دنیا نیروهای ویژه پاکستان رتبه چهارم را به خود اختصاص داده و یکی از بهترین نیروهای نظامی برای عملیات‌های ویژه می‌باشد.

به ترتیب نیروی هوایی انگلیس SAS،‌ نیروی دریایی آمریکا،‌نیروی ویژه شائتت اسرائیل،‌ نیروی ویژه ارتش پاکستان SSG و نیروی ویژه فرانسه موسوم به GIGN بهترین نیروهای ویژه دنیا برای انجام عملیات‌های سخت به ویژه مبارزه با تروریسم هستند.

نیروی ویژه پاکستان با الهام گرفتن از نیروی هوایی انگلیس و نیروی دریایی آمریکا در سال 1956 تشکیل شد. نیروی ویژه پاکستان که ابتدا در آمریکا آموزش داده می‌شد با مجهز شدن به سلاح‌های ساخت چین قدرت بیشتری پیدا کرده است.

آموزش‌های این مجموعه شامل پیاده‌روی 36 مایل در 12 ساعت و دویدن 5 مایل به‌طور کامل در 20 دقیقه می‌شود.

عملیات نیروهای ویژه به صورت سری انجام می‌شود به همین علت تعیین دقیق توان این نیروها بسیار مشکل است با این وجود نیروی ویژه پاکستان در مبارزه با طالبان و گروه‌های شبه‌نظامی در مرز افغانستان و هند توان خود را به اثبات رسانده است.

در اکتبر سال 2009 نیروهای «SSG» به یکی از ساختمان‌های افراد مسلح طالبان حمله و 39 نفر از آنها را دستگیر کردند. این حمله پس از حمله عناصر طالبان به مقر فرماندهی ارتش پاکستان انجام شد.

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...