نسخه چاپی

ظریف به اروپا می رود

سخنگوی وزارت خارجه ایران از سفر ظریف به ۴ كشور اروپایی لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی از فردا (یكشنبه) خبر داد.

به گزارش نما؛ حسین جابری‌انصاری سخنگوی دستگاه دیپلماسی در گفت‌وگو با فارس، از سفر وزیر خارجه کشورمان به چهار کشور اروپایی از فردا (یکشنبه) خبر داد.

وی گفت: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در اولین سفر دوره‌ایش به قاره اروپا پس از اجرای برجام، به لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی سفر می‌کند.

به گزارش فارس، ظریف در این سفر که از فردا نهم خرداد ماه آغاز و تا 15 خرداد ماه به طول خواهد انجامید، با مقامات این چهار کشور اروپایی ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران امروز (شنبه) نیز در تهران میزبان وزیر خارجه لیتوانی بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفته گذشته خود از سفر ظریف به لهستان، سوئد، لتونی و فنلاند خبر داد و گفت: این سفر در هفته آینده انجام و سفر ظریف به برخی کشورهای دیگر اروپایی در دستور کار است که به فاصله‌ای کوتاه انجام می‌شود.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران در سال‌های 1392 و 1393 میزبان وزرای خارجه لهستان، سوئد، لتونی و فنلاند در تهران بود.

«کارل بیلد» وزیر خارجه سوئد دومین وزیر اروپایی بود که در دولت یازدهم به تهران آمد. او که 14 بهمن 92 وارد ایران شد، سفری یک روزه به اصفهان داشت و سپس به تهران بازگشت و با همتای ایرانی خود و دیگر مقامات کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

این اول سفر کارل بیلد وزیر خارجه سوئد به ایران بعد از 13 سال بود.

«رادوسلاو شیکورسکی» وزیر امور خارجه لهستان نیز نهم اسفند 1392 و بعد از توافقنامه ژنو (برنامه اقدام مشترک) به تهران سفر کرد که البته سفرش به دلیل بحران اوکراین نیمه تمام ماند و نتوانست با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران دیدار و گفت‌وگو کند.

به گزارش فارس، «ارکی تیومیویا» وزیر خارجه فنلاند نهم شهریور ماه 1393 در تهران با ظریف دیدار و در نشست خبری مشترک شرکت کرد.

سوم اردیبهشت ماه سال 1393 نیز ظریف میزبان «ادگار رینکویچ» وزیر خارجه لتونی در تهران بود و 2 طرف پس از انجام رایزنی‌های دوجانبه در نشست خبری مشترک به تشریح گفت‌وگوها پرداختند.

به گزارش فارس، وزیر خارجه ایران در اولین مرحله سفر دوره‌ایش پس از اجرای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) به 6 کشور در آسیای جنوب شرقی و اقیانوسیه (اندونزی، سنگاپور، تایلند، برونئی، نیوزیلند و استرالیا) سفر کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران قرار بود اواسط اردیبهشت ماه به چند کشور آمریکای لاتین سفر کند که به دلیل تحولات داخلی یکی از این کشورها این سفر به تعویق افتاد.

۱۳۹۵/۳/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...