نسخه چاپی

انگلیس به افغانستان نیروی نظامی اعزام می‌كند

انگلیس به بهانه تامین امنیت كابل قصد دارد بازهم نیروی نظامی به افغانستان اعزام كند.

به گزارش نما به نقل از فارس: وزارت دفاع انگلیس در نظر دارد تا تعداد بیشتری از نیروهای ارتش را جهت استقرار در افغانستان جنگ زده به این کشور اعزام کند.

به نوشته وبگاه روزنامه «دیلی میل» ماموریت آموزشی نیز برای حداقل یک سال دیگر به بهانه فرو رفتن افغانستان در آشوب‌ بیشتر، تمدید خواهد شد.

انتظار می‌رود «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس طی نشست ماه آینده «ناتو» در پایتخت لهستان اعلام کند که کشورش حضور 450 نیروی آموزشی‌ در افغانستان را به همراه خدمه نظامی آمریکا تا سال 2017 تمدید کند.

این روزنامه انگلیسی همچنین خبر داد که مقامات نظامی انگلیس قصد دارند با استقرار بیش از 100 سرباز دیگر، وضعیت امنیتی «کابل» پایتخت افغانستان را بهبود بخشند.

یک عضو وزارت دفاع انگلیس که نامش فاش نشد اعلام کرد کشورش گزینه‌هایی را با دولت‌های دیگر مطرح کرد اما با وجود پیشرفت‌های طالبان در ماه‌های اخیر و هزاران تروریست داعشی که در سطح افغانستان پخش شده‌اند، پیشنهاداتی وجود دارد که انگلیس هرچه زودتر از افغانستان عقب نشینی کند.

انگلیس در دسامبر سال 2014 بخش اعظمی از نیروهای خود را پس از تجاوز نظامی چند ساله به افغانستان، از این کشور خارج کرد اما بخشی از آنها را در پایگاهی در کابل نگه داشت.

۱۳۹۵/۳/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...