نسخه چاپی

هند و فارس در تولید داروهای گیاهی شریك می شوند

به گزارش نما - «خبرجنوب» نوشت: هیات سرمایه گذاری هندی روز گذشته به بررسی فرصت های همکاری دو جانبه با تجار، صنعتگران و فعالان اقتصادی فارس پرداختند.

اين هيات روز گذشته در اتاق بازرگاني شيراز به صورت رو در رو با فعالان اقتصادي استان كه مايل به انجام فعاليت هاي مشترك بودند به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.
فريدون فرقاني در ابتداي اين نشست با اشاره به پتانسيل هاي فارس در زمينه گردشگري، صنعتي، معدني، كشاورزي و تجاري گفت: كشور هندوستان روند رو به رشد اقتصادي دارد و در حال تبديل شدن به يكي از قدرت هاي اقتصادي دنياست.
وي با بيان اين كه مناسبات تجاري و اقتصادي فارس و هندوستان با سفر هيات هندي به شيراز وارد فصل جديدي خواهد شد افزود: اتاق بازرگاني شيراز با 2 هزار عضو فعال آمادگي خود را براي گسترش مبادلات اعلام مي كند.
فرقاني با تاكيد بر اين كه فارس و هند فصل مشترك زيادي براي همكاري هاي دو جانبه دارند افزود: موقعيت جغرافيايي فارس در جنوب غربي ايران به گونه اي است كه با احتساب استان هاي همجوار 17 ميليون جمعيت را مي تواند تحت پوشش خدمات خود قرار دهد.
رئيس اتاق بازرگاني شيراز با پيش بيني آينده اي روشن براي فعاليت هندي ها در فارس گفت: اميدوارم مبادلات تجاري فارس و هند به صورت برنده - برنده باشد.
در ادامه «نیهار» مدير اجرايي و نایب رئيس سازمان هاي تجاري هند با بيان اينكه سفرش به ايران اولين سفر رسمي هيات تجاري هندي است افزود: سابقه رابطه ايران و هند به 2 هزار سال پيش بر مي گردد و هم اكنون ايران مهم ترين كشور تجاري در منطقه است.
وي با اشاره به افزايش رشد اقتصادي ايران گفت: گر چه هند دومين كشور خريدار نفت ايران است اما هم اكنون درصدد است تا رابطه خود را با ايران افزايش داده و وارد فاز جدي تري نمايد.
نيهار با اشاره به برنامه هاي ايران، روسيه و هند براي تشكيل كريدور جنوبي گفت: مطمئناً اين سفر موجب تعميق روابط مي شود و از همين جا از اعضاي اتاق بازرگاني شيراز براي سفر به هند دعوت به عمل مي آورم.
همچنين خانم «كومي كوتوال» مدير كل اتاق هند و ايران كه با تسلط كامل به فارسي صحبت مي كرد طي سخناني با اظهار اميدواري نسبت به افزايش روابط تجاري ايران و هند گفت: اين اولين سفر رسمي يك هيات تجاري هندي به فارس در طي چند سال اخير است كه اميدوارم منجر به تشكيل شركت هاي مشترك فارس و هند شود.
وي پيشنهاد تشكيل شركت هاي مشترك توليد سموم كشاورزي و داروهاي گياهي را داد و گفت: توليدات هند از جمله داروهاي توليدي همه جاي دنيا بازار دارد و اين شركت مشترك مي تواند توليداتش را به همه كشورهای دنيا صادر كند.وي همچنين آمادگي هيات هندي براي فروش توليدات فارس در بازارهاي هند را اعلام كرد.

۱۳۹۵/۳/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...