نسخه چاپی

داعش ۸۰۰میلیون دلار مالیات گرفت!

باوجود حملات علیه داعش این گروه تروریستی پارسال ۲.۴ میلیارد دلار درآمد داشته و تا حدودی درآمد از دست رفته نفتی خود را با افزایش مالیات جبران كرده است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، بنا به اعلام مؤسسه تحقیقاتی مرکز تحلیل تروریسم درباره اوضاع مالی داعش این گروه تروریستی در سال گذشته، 2.4 میلیارد دلار درآمد داشته است.



نویسندگان این گزارش اعلام کردند که با توجه به پایداری مبانی وجود داعش به خصوص در حوزه اقتصادی شکست این گروه در ‌آینده نزدیک محتمل به نظر نمی‌رسد و فروپاشی اقتصادی داعش در میان‌مدت از احتمال پایینی برخوردار است.



با توجه به درآمد 2.4 میلیارد دلاری این گروه تروریستی در سال 2015 و علی‌رغم کاهش 500 میلیون دلاری درآمد این گروه نسبت به سال گذشته، داعش همچنان ثروتمندترین گروه تروریستی در جهان محسوب می‌شود.



اصلی‌ترین دلیلی که داعش همچنان میلیاردها دلار درآمد دارد دریافت مالیات از مردم ساکن در مناطق تحت سلطه این گروه است.



دریافت مالیات توسط داعش و اخاذی از مردم ساکن در مناطق تحت سلطه از 360 میلیون دلار در سال 2014 به 800 میلیون دلار در سال 2015 افزایش یافته است.



طی ماه‌های گذشته داعش حقوق مزدوران خود را به نصف کاهش داده و حملات متعدد علیه فعالیت‌های نفتی این گروه تروریستی، فروش نفت داعش را به شدت کاهش یافته است.



از سوی دیگر داعش 40 درصد از مناطق تحت اشغال خود را از دست داده اما همچنان 8 میلیون نفر را تحت سلطه خود دارد.



بنا به گزارش مرکز تحلیل تروریسم داعش منبع درآمد خود را از نفت به مالیات تغییر داده است.



سهم درآمدهای نفتی این گروه از 38 درصد به 25 درصد کاهش یافته و داعش مالیات را به شدت افزایش داده است.



در سال 2015 سهم مالیات از کل درآمدهای داعش از 12 درصد به 33 درصد افزایش یافت.



درآمدهای داعش از دریافت مالیات شامل 10 درصد مالیات بر درآمد، 15 درصد مالیات بر تجارت، عوارض جاده‌ای، 5 درصد مالیات بر خارج کردن پول از بانک و همچنین مالیات 35 درصدی بر دارو است.



از سوی دیگر این گروه حتی برای خروج موقت ساکنین خود از مناطق تحت اشغال پول دریافت می‌کند و علیه ساکنین مسیحی نیز مالیات‌های خاصی را وضع کرده است که شامل "بیمه حفاظت" تحت عنوان جزیه است.



داعش مالیات خود را نیز تحت عنوان زکات از مردم دریافت می‌کند.

۱۳۹۵/۳/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...