نسخه چاپی

ظریف به سخنان ترامپ واكنش نشان داد

ظریف می گوید: توافق هسته ای، قراردادی میان ایران و آمریكا نیست كه نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان بخواهد دوباره بر سر آن مذاكره كند.

به گزارش نماانتخاب نوشت: محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، سخنان دونالد ترامپ، نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره توافق اتمی را رد کرده است.

ترامپ اخیرا یک بار دیگر از توافق اتمی میان ایران و قدرت‌های جهانی انتقاد کرده و گفته است که در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهوری آمریکا، مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ایش را تکرار می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس، ظریف که در استکهلم، پایتخت سوئد به سر می‌برد، گفته که توافق هسته‌ای «قراردادی میان ایران و آمریکا نیست که نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان یا هرکس دیگری بخواهد دوباره بر سر آن مذاکره کند».

وزیر امور خارجه ایران افزود که توافق اتمی، قراردادی است که به یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمیمه شده و «مذاکره مجدد» درباره چنین توافقی «ممکن نیست».

بر خلاف دونالد ترامپ، هیلاری کلینتون، نامزد پیشتاز حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته که در صورت انتخاب به این سمت، به توافق اتمی پایبند خواهد بود اما به شدت بر اجرای تعهدات ایران نظارت می‌کند.

دونالد ترامپ هم بارها بر مخالفت خود با توافق اتمی تاکید کرده و گفته بود که این توافق نشانه‌ای از این است که «ما توسط افراد بسیار بسیار احمقی رهبری می‌شویم».

۱۳۹۵/۳/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...