نسخه چاپی

آشتی در ۵۰ منطقه سوریه

وزیر امور آشتی ملی سوریه كه به موفقیتش در برقراری آشتی در ۵۰ منطقه این كشور افتخار می‎كند، معتقد است كه همكاری بیشتری نیاز است.

به گزارش نما به نقل از فارس، با ورود به ساختمان آرامی که وزارت آشتی ملی سوریه با وزارت توسعه اداری تقسیم کرده است، این موضوع به ذهن متبادر می شود که وزارتخانه جدیدی در سوریه ایجاد شد تا به مردم این کشور در بازگشت ربوده‎شدگان و مفقودان کمک کند.

روزنامه الاخبار چاپ لبنان در گزارشی در خصوص عملکرد وزیر آشتی ملی سوریه نوشت: اینجاست که سختی ماموریت آقای وزیر «معارض» در دولت سوریه مشخص می شود بویژه در سایه اتهاماتی که مدام علیه وزارتخانه وی وارد می شود و آن را صوری و غیرسازنده برمی‌شمرند و به این دلیل ایجاد شده است که حضور نظامی روسیه آغاز شود و مرکز «حمیمیم» مسئول نظارت بر روند آتش بس در سوریه احداث شود.

«علی حیدر» وزیر امور آشتی ملی پی در گفت‎و‎گو با روزنامه «الاخبار» درباره نگاهش به مرکز حمیمیم گفت: «ارتباط بین مرکز روسی و وزارت آشتی از طریق دیدارهای فشرده بین وزیر و فرماندهی مرکز وجود دارد.» وی افزود: «توافق با دوستان روس بر سر مکانیزم توسعه توافقات حاصله به سمت آشتی ملی واقعی صورت گرفت» و در نهایت اینکه به گفته آقای وزیر، تلاش‌ها برای هماهنگی بین وزارتخانه و مرکز روسی (حمیمیم) در بالاترین سطح خود ادامه دارد.

گزارش‌های بسیاری اکنون در دفتر کار وزیر آشتی وجود دارند که بر اساس آن 100 محله مسکونی در شرق و شمال غربی ریف حماه به توقف عملیات نظامی پایبند بودند و وزیر آشتی به موفقیت خود در اطراف حماه طی دو هفته گذشته افتخار می کند.

علی حیدر در دیگر موفقیت‌های خود در سمت وزیر آشتی ملی سوریه به مناطق المیدان در دمشق و شهر تلکخ و اطراف آن که حدود 40 روستا در ریف غربی حمص شامل می شود، اشاره می‌کند تا به گفته آقای وزیر تعداد مناطقی که در آن آشتی ملی به صورت موفق صورت گرفته است تاکنون به 50 منطقه برسد.

روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت: وزیر آشتی ملی اتهامات مربوط به محدودیت اختیارات وزارتخانه متبوع خود را رد و تاکید کرد که این طرح، طرح دولت سوریه است. وزارت آشتی ملی نه تنها در پرونده های مختلف موفق عمل کرده است بلکه طرح‌هایی را برای مطالعات و تحقیقات ارائه کرده است و وزارتخانه ناظر هماهنگ و رابط و قانونمند است.

وزیر آشتی ملی در واکنش به شکایت های خانواده های ربوده شده و بازداشت شدگان تاکید کرد که حامیان گروه‎های رباینده سنگ اندازی و تلاش می کنند تا با ارتباط گیری با خانواده های ربوده شده، شرط بیرون آوردن اسامی وهمی افرادی که در زندان ها وجود ندارند، تعیین می کنند تا در ازای آن ربوده شدگان را آزاد کنند.

۱۳۹۵/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...