نسخه چاپی

جمعه ایرانی، «شاد شو» شد!

عکس خبري -جمعه ايراني، «شاد شو» شد!

یكی از اتفاقاتی كه باعث شوك اهالی رادیو و طرفداران این رسانه در سال گذشته بود، همزمان با ۷۵ سالگی تاسیس رادیو در ایران، یكی از پرشنونده ترین برنامه های رادیو ایران یكباره و بدون هیچ دلیلی تعطیل شد.

به گزارش نما به نقل از بانی فیلم - زینب علیپور: یکی از اتفاقاتی که باعث شوک اهالی رادیو و طرفداران این رسانه در سال گذشته بود، همزمان با ۷۵ سالگی تاسیس رادیو در ایران، یکی از پرشنونده ترین برنامه های رادیو ایران یکباره و بدون هیچ دلیلی تعطیل شد. برنامه ای که این اواخر با عنوان «جمعه ایرانی» روی آنتن رادیو ایران می رفت و صبح های جمعه ساعات مفرح و شادی را برای شنونده های رادیو فراهم می کرد.

این در حالی است که سعید توکل، سردبیر و تهیه کننده «جمعه ایرانی» که حدود سه دهه است صبح های جمعه تولید و ساخت یکی از پرشنونده ترین برنامه های رادیو را برعهده دارد. برنامه هایی با عناوین مختلف که قدمت چندین ساله داشته و با عناوینی چون «شما با رادیو»، «صبح جمعه با شما» و «جمعه ایرانی» روی آنتن می رفت. در طول این سه دهه که از عمر این برنامه می گذرد، هنرمندان بسیاری با توکل همکاری می کردند که برخی از آنها دیگر در میان ما نیستند و تنها خاطراتشان در اذهان باقی مانده است.

با توجه به فراگیر شدن رسانه های دیگر از جمله ماهواره، اینترنت و پیشرفت تکنولوژی و دسترسی آسان به آن، برنامه «جمعه ایرانی» یکی از برنامه هایی بود که می توانست مخاطبان را با رادیو آشتی داده و به خود معطوف کند. این برنامه شامل آیتم های طنز و در عین حال تفکر برانگیزی نیز بود که در کنار فضای شاد و موسیقی های گوش نوازی که داشت، در کل لحظات خوشی را برای شنونده هایش رقم می زد.

اما با تعطیلی یکباره و بدون توضیح این برنامه، توکل و همکارانش از پا ننشسته و برای اینکه ارتباطشان را با مخاطبانشان قطع نکنند، وارد فضای مجازی شده و سایتی به نام «شادشو» را راه اندازی کردند. چه بسا این اتفاق برای هنرمندان و دست اندرکاران این برنامه شهرت و محبوبیت بیشتری را نیز به همراه داشت. به این خاطر که شنونده های بسیاری دوست داشتند، چهره این هنرمندان را نیز در حین اجرا ببینند و حضور آنها در فضای مجازی این مزیت را به همراه داشت. گرچه در طول این سالها که «جمعه ایرانی» در رادیو تولید می شد، در فرهنگسراها و اماکن فرهنگی که این برنامه ضبط می شد، حضور مردم به محل ضبط برنامه آزاد و رایگان بود و مردم به راحتی و بدون هیچ محدودیتی می توانستند هنرمندان مورد علاقه خود را هنگام اجرای آیتم ها ببینند.

با این حال نقل مکان کردن یک برنامه رادیویی که نوستالژی هر شنونده ای محسوب می شود به یک فضای مجازی، حال و هوای دیگری برای مخاطبانش دارد. از طرفی به قول هنرمندان این رسانه، رادیو خانه دوم آنهاست و فاصله گرفتن از آن چندان برایشان خوشایند نیست. (با تغییر ریاست و معاونت جدید سیما و صدا احتمال بازگشت این برنامه به رادیو دور از ذهن نیست)

۱۳۹۵/۳/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...