نسخه چاپی

زنجانی از بدو بازداشت در انفرادی بوده

وكیل‌ بابك زنجانی گفت: شعبه رسیدگی به پرونده موكلم در دیوان عالی كشور تعیین شد. رسول كوهپایه‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت پرونده بابك زنجانی عنوان كرد: بعد از اینكه ما بارها برای اطلاع از سرنوشت پرونده به دیوان عالی كشور مراجعه كردیم، به ما اعلام شد كه برای رسیدگی به پرونده موكلم شعبه مورد نظر تعیین شده و در حال رسیدگی است.

به گزارش نما به نقل از آرمان: وكيل‌ بابك زنجاني گفت: شعبه رسيدگي به پرونده موكلم در ديوان عالي كشور تعيين شد. رسول كوهپايه‌زاده با اشاره به آخرين وضعيت پرونده بابك زنجاني عنوان كرد: بعد از اينكه ما بارها براي اطلاع از سرنوشت پرونده به ديوان عالي كشور مراجعه كرديم، به ما اعلام شد كه براي رسيدگي به پرونده موكلم شعبه مورد نظر تعيين شده و در حال رسيدگي است.

او افزود: بعد از درخواست ما براي اعلام نام شعبه گفته شد كه براي اينكه قضات بتوانند در آرامش كار قضائي خود را انجام دهند، نام شعبه فعلا محرمانه است و اعلام نمي‌شود. وكيل بابك زنجاني با تاكيد بر اينكه ما معتقديم ديوان عالي كشور عالي‌ترين ملجاء عدل و داد است، گفت: اميدواريم اين محرمانه بودن براي شكات و مدعي‌العموم هم حياتي باشد و اصل برابري و تناظر رعايت شود.

همچنين اميدواريم ديوان عالي كشور همچون گذشته و با حفظ استقلال كامل و تاكيد بر اجراي قانون، راي عادلانه‌اي صادر كرده و حقوق شرعي و قانوني موكل نيز ملحوظ نظر قضائي قرار گيرد. او در بخش ديگري از اظهارات خود تاكيد كرد: قضات ديوان عالي كشور به محض اينكه پرونده را باز كنند نخستين مطلبي كه با آن مواجه خواهند بود و طبق قانون مكلف هستند به آن توجه كنند ماده ۲۴۲ آيين دادرسي كيفري است كه يك ماده قانوني امري است و بسيار صراحت دارد و قابل تفسير هم نيست و همه مراجع قضائي اعم از مادون و مافوق و تالي و عالي موظف به رعايت آن هستند.

كوهپايه‌زاده تصريح كرد: اين پرونده متهمي دارد كه در زندان است و از مدت بازداشت موقت انفرادي او ۲۹ ماه سپري شده است. در صورتي كه قانون صراحت دارد و مي‌گويد متهمي را كه مجازات اعدام دارد نمي‌توان بيش از دو سال يعني ۲۴ ماه در بازداشت موقت نگه داشت. وكيل بابك زنجاني اظهار داشت: درخواست ما از ديوان عالي كشور به عنوان عالي‌ترين مرجع قضائي كه وظيفه مراقبت و پاسداري از حسن اجراي قوانين در محاكم را بر عهده دارد اين است كه فارغ از همه مسائل رسانه‌اي و سياسي آنچه را قانون حكم مي‌كند، اعمال كند نخستين موضوع هم اين است كه آقاي زنجاني بايد طبق قانون با تبديل قرار بازداشت موقت به قرار تامين ديگري تا صدور راي قطعي از بازداشت موقت خارج شود.

كوهپايه‌زاده ادامه داد: در كنار اين بازداشت موقت حضور موكلم در انفرادي به طريق اولي غيرقانوني است و ماده ۲۴۲ قانون آيين دادرسي كيفري در اين خصوص صراحت دارد، درحالي كه موكل من ۲۹ ماه است كه بازداشت موقت خود را در انفرادي مي‌گذراند يعني از بدو بازداشت تا روز يكشنبه در انفرادي بوده است.

۱۳۹۵/۳/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...