نسخه چاپی

غرق‌ شدن 7 نفر در دریای مازندران

مدیركل پزشكی قانونی مازندران از غرق شدن هفت نفر در دریای مازندران خبر داد و گفت: مسافران خارج از طرح دریا شنا نكنند.

به گزارش نما به نقل از فارس از ساری، استان مازندران به‌دلیل داشتن جاذبه‌های فراوان گردشگری مانند کوه، دریا و جنگل در فصل گرما میزبان بسیاری از هموطنان از اقصی نقاط کشور است.

نوار ساحلی مازندران که 400 کیلومتر از 700 کیلومتر را به خود اختصاص داده است هر ساله شاهد سیل عظیم مسافر و گردشگر است.

دریا با زیبایی وصف‌‎ناپذیری که آرامش را برای انسان به ارمغان می‌آورد در بعضی مواقع با بی‌احتیاطی تبدیل به موجودی بی‌رحم برای انسان می‌شود.

طرح‌های سالم‌سازی دریا چند سالی است که در استان‌های شمالی به‌منظور کاهش تعداد غریق اجرا می‌شود هر چند کم بودن طرح و کمبود امکانات در سال‌های اخیر نارضایتی مسافران را در پی داشته است، اما با ایجاد این طرح‌ها تعداد غریق در سال‌های اخیر کاهش یافته و این تعداد به 86 نفر در سال 94 رسید که تعداد غرق‌شدگان برای نخستین‌بار در استان دو رقمی شد البته از این تعداد سه نفر داخل و 83 نفر خارج طرح غرق شده‌اند.

امسال هم از اول خرداد طرح‌های دریا آغاز شده است و در حال اجراست، اما برخی مسافران و گردشگران که با دور شدن از دنیای پر هیاهوی امروز برای تفریح به دریا می‌آیند از روی بی‌تجربگی و آشنا نبودن به فن شنا و گوش ندادن به هشدارها به خارج از محدوده طرح رفته و اتفاقات تلخ و ناگواری را رقم می‌زنند.

اتفاقاتی که در این چند روزی که از خرداد ماه 95 گذشته است هم رخ داده است و از گوشه و کنار مازندران خبر غرق شدگان به گوش می‌رسد.

* 7 نفر در دریای مازندران غرق شدند

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: از اول خرداد تا روز 16 این ماه هفت نفر در دریای مازندران غرق شدند که این رقم در سال گذشته 6 نفر بوده است.

علی عباسی با بیان اینکه یک نفر از غرقی‌ها بومی و 6 نفر دیگر غیر بومی بوده‌اند، خاطرنشان کرد: همه این هفت نفر در خارج از طرح دریا غرق شده‌اند.

وی بیشتر غرق‌شده‌ها را بین 21 تا 30 سال اعلام کرد و افزود: غرق‌شدگان بین 21 تا 30 سال سه مورد و 30 تا 41 سال دو مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با اشاره به اینکه از این تعداد یک نفر 11 تا 20 سال و یک نفر هم 50 تا 61 سال است، تصریح کرد: تعداد غرق‌‎شدگان در نوشهر دو نفر، بهنمیر دو نفر و محمودآباد، رامسر و ساری هر کدام یک نفر است.

وی در پایان گفت: مسافران به هشدارها و توصیه‌های ناجیان غریق توجه کرده و در خارج از محدوده طرح دریا شنا نکنند.

۱۳۹۵/۳/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...