نسخه چاپی

17 پرونده فساد در مجلس گم شده؟

به گزارش نما؛ روزنامه ایران نوشت: هنوز ماجرای دکل‌های مفقود شده و پول‌های گمشده فروش نفت توسط بابک زنجانی، به سرانجامی نرسیده که خبر رسید 17 پرونده مربوط به فساد هم در مجلس گم شده است.

حسن نوروزی، نماینده رباط کریم که هفته گذشته در تذکری از گم‌شدن چندین پرونده فساد خبر داده بودتأکید کرد که 17 «پرونده های فساد گمشده در مجلس هشتم را در مجلس دهم پیگیری خواهیم کرد زیرا مبارزه با فساد حتماً یکی از محورهای اساسی اقتصاد مقاومتی است.»

نوروزی در تذکر روز سه‌شنبه خود در صحن علنی بهارستان گفته بود: «ما دائم از رونق اقتصادی صحبت می‌کنیم اما برنامه‌ای برای برخورد با فساد اقتصادی که کشور را به چالش کشیده است، نداریم و نمونه آن ۱۷ پرونده فساد اقتصادی گمشده در مجلس هشتم است که هیچ اثری از آنها امروز وجود ندارد و من می‌خواهم حتی دو نمونه از این پرونده‌ها را در اختیارم قرار دهند تا مجدداً پیگیری کنم، اما این امکان وجود ندارد.»

اهم اظهارات حسن نوروزي به اين شرح است:

*سال 89 پرونده‌های متعددی مرتبط با فسادهای اقتصادی و مالی و اداری در کمیسیون اصل 90 مطرح بود که برخی مختومه و البته برخی هم با پایان کار مجلس در کمیسیون باقی‌ماند تا در مجلس بعدی رسیدگی شود.

*با این حال در دوره بعد من موفق به راهیابی به مجلس نشدم و در تماس‌هایی که خبرنگاران برای پیگیری موضوع برخی پرونده‌های فساد با من داشتند، مطلع شدم که خبری از آن پرونده‌ها نیست.

*تعداد این پرونده‌ها 17 مورد بود. در گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس نهم که وضعیت پرونده‌ها را مرور می‌کند و نشان می‌دهد نیز هر چه دیدیم، نشانی از آن پرونده‌ها نبود. به هر حال یا باید موارد یاد‌شده حل و فصل شده باشد یا به صورت نیمه تمام موجود باشد که هیچ کدام از این وضعیت‌ها در این خصوص دیده نمی‌شود.

*من خودم گزارش‌های پرونده‌ها را نوشتم، امضا کردم و مطمئنم که در کمیسیون اصل 90 بود. تخلفات در اين پرونده‌ها آشکار بود و در صورت ارجاع به دستگاه قضایی، حتماً متهمان حکم می‌گرفتند.

*{در توضیح برخی پرونده‌ها} یک پرونده مهم مربوط به فروش زمین در جزیره کیش بود که زمین‌هایی با قیمت متری 5-4 میلیون تومان را به ارزش متری 40 هزار تومان فروختند و مورد دیگر نیز مربوط به ثبت یک شرکت باز هم در جزیره کیش بود که بررسی حساب و کتاب‌های آن مشخص کرد تخلفات گسترده‌ای در آن صورت گرفته و منابعی از بیت‌المال هدر رفته است. یک مورد دیگر هم مربوط به بانک گردشگری بود.

*{ درباره نقش مسئولان دولت قبل در این فسادها با اشاره به اینکه در همان زمان از اسفندیار رحیم‌مشایی چهره نزدیک به رئیس دولت وقت شکایت کرده بودند.} به طور حتم افراد زیادی در این پرونده‌های فساد نقش داشتند که باید پیگیری می‌شد. موضوع گم‌شدن این پرونده‌ها را در مجلس دهم پیگیری خواهد کرد.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...