نسخه چاپی

تقدیر روزنامه مصری از حجاب ایرانی در جشنواره كن

حضور دلنشین ترانه علیدوستی در این دوره جشنواره كن، در نوع خود اولین نبوده است. در روز افتتاحیه نیز با لباس صورتی و نقش گلهای مشكی، با یك روسری مشكی حضور پیدا كرد

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ روزنامه الوطن در گزارشی با عنوان «جلوه ویژه حجاب ایرانی در مراسم اختتامیه جشنواره کن»، ضمن اشاره به موفقیت های فیلم فروشنده، به پوشش ترانه علیدوستی بازیگر و تلاش وی برای حفظ حجاب با روسری مشکی در آیین پایانی جشنواره اشاره کرده است.

موفقیت درخشان فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی، در شصت و نهمین جشنواره بین المللی کن مورد توجه گسترده رسانه های مصری از جمله روزنامه الوطن قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی؛ روزنامه الوطن در گزارشی با عنوان «جلوه ویژه حجاب ایرانی در مراسم اختتامیه جشنواره کن»، ضمن اشاره به موفقیت های این فیلم سینمایی، به پوش ترانه علیدوستی بازیگر و تلاش وی برای حفظ حجاب با روسری مشکی در آیین پایانی جشنواره اشاره کرده است

در این گزارش که به قلم خانم «مروه مدحت» به چاپ رسیده، آمده است:«در لحظات هیجان‌انگیزی که نگاه‌های حاضران به سوی تندیس‌ها و جوایز جشنواره بین‌المللی فیلم کن در فرانسه دوخته شده بود و همه منتظر اعلام نام برنده خوش شانس این دوره جشنواره بودند؛ ترانه علیدوستی هنرمند معروف ایرانی با حضور برجسته خود در سالن اختتامیه شصت و نهمین جشنواره سینمایی کن، نگاه‌ها را به خود معطوف کرد.

این ستاره ایرانی که تلاش می‌کرد حجاب اسلامی خود را کاملا رعایت کند به زیباترین شکلی در سالن جشنواره درخشید.

ترانه، لباس مشکی بلندی به تن داشت که رنگ سفید و نقشهای دانتل، جلوه خاصی به آن بخشیده بود. همچنین موهایش را با پوشش مشکی مختصری پوشانده بود و جواهراتی که به تن داشت را جلوگر می‌ساخت.

البته این حضور دلنشین ترانه علیدوستی در این دوره جشنواره کن، در نوع خود اولین نبوده است. در روز افتتاحیه نیز با لباس صورتی و نقش گلهای مشکی، با یک روسری مشکی حضور پیدا کرد.»

شایان ذکر است این هنرمند ایرانی تنها هنرمند محجبه حاضر در مراسم اختتامیه جشنواره کن نبود، کتایون شهابی نیز با روسری مشکی که نیمی از موهایش را می‌پوشاند و شنل بلند قرمز، دومین زن محجبه شصت و نهمین جشنواره کن بوده است.

در این میان، هنرمندان برجسته عرب نیز، حضور چشمگیری در مراسم اختتامیه جشنواره کن داشتند. ابراهیم معلوف موسیقیدان سرشناس عرب، برای نخستین بار، در این جشنواره سینمایی حضور پیدا کرد. معلوف در مراسم اختتامیه تعدادی از سمفونی‌های خود را به سمع حاضران رساند.

در پایان مراسم اختتامیه نیز، نخل طلایی شصت و نهمین جشنواره سینمایی کن از آن فیلم «من دنیل بلیک هستم» به کارگردانی کن لوچ شد. لوچ در این فیلم، سیستم خدمات رسانی و سیستم کار دستگاه‌های کار وامور اجتماعی در آمریکا و زندگی دنیل بلیک که جویای کار بود را به تصویر کشیده است.

۱۳۹۵/۳/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...