نسخه چاپی

اعلان جنگ برانكو به كی روش

تصمیمات كارلوس كی روش برای ملی پوشان ، خشم برانكو ایوانكوویچ را به همراه داشته است.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛همیشه مربیان باشگاهیی و مربیان ملی با هم دعوا دارند. در سال های گذشته دعواهای بسیاری میان کارلوس کی روش و همکاران باشگاهی اش بوجود آمده و هر تیمی که بیشتر ملی پوش داشته ، بیشتر با سرمربی تیم ملی به مشکل خورده است. این بار هم برانکو که هر از چندگاهی به عنوان آلترناتیو ایده آل پرسپولیسی ها برای تیم ملی معرفی می شود ، حالا به دلیل تعداد بسیار ملی پوشانش از کارلوس کی روش شاکی است. او کهدرست در پایان لیگ در پایان اردیبهشت ، تقریبا یک ماه به یارانش استراحت داده ، حالا برای شروع بدنسازی شان ، می خواهد کارش را شروع کند اما از 6 روز قبل ، اردوی تیم ملی که تمام شده ، کارلوس کی روش از فدراسیون خواسته تا ملی پوشانش دو هفته استراحت کنند. این قانون به صورت رسمی به باشگاه ها ابلاغ شده است و فدراسیون تاج خیلی اصرار دارد رضایت کامل سرمربی تیم ملی را در مسیر جام جهانی داشته باشد ، از باشگاه ها خواسته هر طور هست ، ملی پوشان استراحت لازم را داشته باشند. تصمیمی که تمرینات تیم برانکو را به هم ریخته است.

برانکو ایوانکوویچ به بازیکنان ملی پوشش هشدار داده که حضور نداشتن در تمرینات به منزله جریمه شدن شان است. سرمربی پرسپولیس امروز در نشست خبری اش اعلام کرد که تمام بازیکنان این تیم اعم از ملی پوش و غیر ملی پوش باید در تمرینات این تیم و اردوی اکراین حاضر باشند و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد آنها جریمه می شوند.

برانکو یکی از مربیانی بود که همیشه سعی کرده رابطه اش با کی روش ررا خوب نشان دهد. حتی کارلوس کی روش گفته بود قبل از حضور در ایران از تنها کسی که برای آمدن به تهران مشورت گرفته بود ، برانکو بوده است. برانکو هم در سال قبل از عملکرد و تصمیمات او در تیم ملی دفاع می‌کرد. اما مثل این که باید این بار شاهد اولین تقابل سرمربی سابق و فعلی تیم ملی باشیم. دستور کی روش برای استراحت اجباری بازیکنان ملی‌پوش و شرکت نکردن آن‌ها در تمرینات تیم باشگاهی‌شان باعث عصبانیت برانکو شده است. البته برانکو هم بخوبی می داند این استراحت ، برای جلوگیری از مصدومیت بازیکنانش ، حیاتی است اما از سویی دیگر می داند نبودن 6 بازیکن در اردوهای بدنسازی ، آن هم کلیدی ترین بازیکنان تیم و جا ماندن آنها از سایرین در بدنسازی ، چه لطمه ای را به تیم می زند. او هم در حساب و کتاب هایش به موفقیت تیم خودش فکر می کند. سرمربی پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی امروزش در این مورد گفت هرکسی در تمرینات غیبت کند، جریمه خواهد شد.

او در واکنش به این مسئله که این موضوع دستور کی روش بوده است، گفت:« شما می‌دانید که آنها از چه کسی حقوق می‌گیرند؟ بازیکنان از باشگاه حقوق می‌گیرند و موظف هستند خودشان را در تمرینات به ما معرفی کرده و بعد ما تصمیم بگیریم که چه کار کنند.»

البته تمرین فشرده بدنسازی هم برای بازیکنانی که در یک سال گذشته تقریبا به طور میانگین هر 5 روز ، یک بازی داشته اند ، مثل سم است و این 15 روز استراحت برای بازسازی شان یک امر واجب است. کارلوس کی روش می گوید:«ما این خواستهعلمی را از مربیان باشگاهی داریم. من به مربیان باشگاهی حق می دهم که بخواهند برنامه های خودشان را اجرا کنند اما این دیگر دست فدراسیون است . روزی من در ژاپن سرمربیگری می کردم و تیمم 6 ملی پوش داشت. می توانستم با ناگویا قهرمان ژاپن شوم و اصلا برای این کار به ژاپن رفته بودم. برای اینکه مدام بازیکنانم را به اردوها دعوت می کردند ، عصبی بودم اما رئیس فدراسیون ژاپن مرا به دفترش فراخواند و گفت شما پول می گیری که این لیگ برگزار شود و در نهایت بهترین ها به تیم ملی بیایند. برای ما تیم ملی در اولویت است پس امیدواریم کمال همکاری را با تیم ملی کشورمان داشته باشی و این قدر مدام نگرانی نداشته باشی. از آن پس من هم فقط مسئولیتم را انجام دادم و مطمئن شدم در زاپن اولویت برای موفقیت تیم ملی است.»

او بارها این جمله را در دوره کفاشیان گفته بود اما هیچ گاه این خواسته اش انجام نشد و فدراسیون هیچ گاه این درگیری بین تیم ملی و باشگاه ها را کم نکرد. آیا فدراسیون تاج چنین کاری را می کند؟

۱۳۹۵/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...