نسخه چاپی

تاثیر پرداخت ۱۰ درصد وام‌های بانكی به بنگاه‌های كوچك و متوسط

به گزارش نما- ایسنانوشت: اختصاص ۱۰ درصد از تسهیلات جدید بانک‌ها به بنگاه‌های کوچک و متوسط تاثیری در خروج از رکود این بنگاه‌ها ندارد.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی تهران معتقد است که اختصاص ۱۰ درصد از تسهیلات جدید بانک‌ها به بنگاه‌های کوچک و متوسط که به تازگی از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، به دلیل حجم بالای بدهی‌های این بخش تاثیری در خروج از رکود این بنگاه‌ها ندارد.

حامد واحدی گفت: بحث خروج از رکود از چند سال پیش در برنامه‌های دولت بوده اما هنوز آنگونه‌ که انتظار می‌رفت برطرف نشده است.

وی افزود:‌ این موضوع از چند سال پیش مطرح بود که بانک‌ها با توجه به حجم سرمایه و معوقاتشان امکان پرداخت وام به صنایع بزرگ را ندارند و باید این وام‌ها به سمت بنگاه‌های کوچک و متوسط که اشتغال بیشتری ایجاد می‌کنند، برود.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی ادامه داد: باید بسیار بیشتر از 10 درصدی که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است به صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده شود، چرا که امروز صنایع کوچک و متوسط ما رو به افول بوده و با مشکلات زیادی مواجه هستند.

واحدی با بیان اینکه دولت باید برای بالا بردن نرخ رشد اشتغال از صنایع کوچک و متوسط حمایت کند، ادامه داد:‌ 10 درصد تسهیلات صرفا می‌تواند مسائل روز بنگاه‌ها را حل کند و نمی‌تواند چندان برای این بنگاه‌ها تاثیرگذار باشد، چرا که بنگاه‌های کوچک و متوسط معوقات و بدهی‌های زیادی به کارکنان و کارگران‌شان دارند.

واحدی تصریح کرد: رقم اختصاص داده شده کمکی به خروج از رکود صنایع کوچک ومتوسط نخواهد کرد. نسبت این بنگاه‌ها به بنگاه‌های بزرگ بسیار بیشتر است و به لحاظ اشتغال زایی امکان بیشتری را فراهم می‌کنند، برای همین ضرورت توجه بیشتر به آن‌ها وجود دارد.

۱۳۹۵/۳/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...