نسخه چاپی

كلاهبرداری از مردم با جعل عنوان درجه سرهنگی

متهم در تهران دستگیر شد

مركز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام كرد: فردی كه با جعل عنوان درجه سرهنگی پلیس راهور و به بهانه گرفتن طرح ترافیك سالانه و پاك كردن خلافی خودرو اقدام به كلاهبرداری از شهروندان می كرد، شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش نما به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس اگاهی تهران بزرگ در پی طرح شکایت های متعدد مبنی بر اینکه شخصی در پوشش افسر ارشد نیرو انتظامی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان کرده، پرونده ای در این خصوص در دادسرای ناحیه 33 تهران تشکیل و به دستور مقام قضایی پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
براساس اظهارات مالباختگان، فردی حدودا 40 ساله با هویت مجعول «سرهنگ ابراهیمی» ضمن معرفی خود به عنوان یکی از پرسنل پلیس راهور مدعی شده که بواسطه ارتباطات کاری قادر است تا برای خودرو افراد متقاضی، کارت شناور طرح ترافیک یک ساله دریافت و یا نسبت به بخشودگی ( پاک کردن ) جریمه ی خودروها اقدام کند.
یکی از شکات گفت: بنده از طریق یکی از بستگان و به صورت تلفنی با شخصی بنام سرهنگ ابرهیمی آشنا شده و در تماس تلفنی مدعی شد که می تواند با ارتباطاتش در پلیس راهور نسبت به تهیه طرح ترافیک یک ساله اقدام کند که از این رو من نیز برای خود و چند تن از آشنایان درخواست چند طرح ترافیک کرده و در مجموع مبلغ 92 میلیون ریال به حساب وی واریز کردم اما پس از گذشت مدت کوتاهی مشخص شد که تمام اظهارات این شخص دروغ بود.
مالباخته ای دیگری گفت: قرار شد سرهنگ ابراهیمی در ازای دریافت 20 میلیون ریال نسبت به تهیه طرح ترافیک شناور برای خودوری من اقدام کند، بنده نیز در فیش بانکی مبلغ مذکور را به حساب واریز کردم اما تاکنون به بهانه های مختلف از دادن طرح ترافیک سرباز می زند و آخرین بار نیز با تهدید عنوان کرد که در صورت تماس مجدد و ایجاد مزاحمت اقدام قانونی مبنی بر توقیف خودروی من خواهد کرد.
*دستگیری متهم نامرئی
براساس این گزارش مشخص شد که هیچکدام از مالباختگان تاکنون متهم پرونده را از نزدیک ملاقات نکرده و صرفا به طرح ادعای شخصی ناشناس با عنوان سرهنگ پلیس راهور اعتماد و مبالغ درخواستی وی را به حساب بانکی این شخص واریز کردند.
با بررسی دقیق تراکنش های مالی حساب متعلق به متهم که آن هم با مشخصات مجعول در یکی از شعبات بانکی افتتاح حساب شده بود، هویت واقعی متهم بنام «محمدجواد . ش»( 36 ساله ) شناسایی و در بیستم خردادماه سالجاری در منطقه ازگل دستگیر شد.
در ادامه رسیدگی به پرونده و با بهره گیری از اعترافات متهم مشخص شد که وی با همین شگرد اقدام به کلاهبرداری سه میلیارد ریالی از جمعی از کارمندان ادارت دولتی، اتحادیه ها و اصناف بازار کرده است.
سرهنگ کارآگاه محمدرضا ذاکر استقامتی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این خبر گفت: با توجه به شناسایی مالباختگان و اعتراف صریح متهم به دهها فقره کلاهبرداری، قرار قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی، شناسایی سایر جرایم ارتکابی و همچنین شکات و مالباختگان احتمالی در اختیار اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی قرار گرفت.

۱۳۹۵/۳/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...